2016. április 20., szerda

Zöldséges-tejszínes sárga gévagomba krémleves, gombapaprikás

Legnagyobbikom tegnap kirándult egy kicsit és közben megint sikerült gombát szednie. Tudja, hogy szeretem, ezért hozott nekem egy kevés egészen bimbós sárga gévagombát. Azon frissiben megtisztítottam, egész vékony csíkokra szeleteltem és bezacskózva a hűtő legfelső polcára tettem a mai felhasználásig. Ma megmértem a kis zacskót, 45 dkg volt összesen a tisztított, szeletelt  gomba. 
Ezt kétfelé osztottam, 12 dkg-ot egy finom zöldséges-tejszínes krémlevesnek főztem meg, a maradék 33 dkg-ból pedig jó sok tejföllel gombapaprikás készült.  
Néhány kép a sárga gévagombáról: 
A felső képeken bimbós gévagombák, az alsón kifejlett "telep" látható.
A mostaniak olyanok voltak, mint az első képen. 
Zöldséges-tejszínes sárga gévagomba krémleves
Hozzávalók: 
1/3 fej felaprított hagyma, 1-2 evőkanál olaj, 12 dkg szeletelt gévagomba, 3 vékony szál új sárgarépa (kb. 6 dkg), 1 közepes szál petrezselyem gyökér (kb. 3 dkg) - ezek vékonyra szelve, csapott fehér műanyag kanál ételízesítő, pici őrölt bors, 1 púpos teáskanál rétes liszt, 1 mokkáskanál csípős fűszerpaprika, kb. 8 dl víz, kb. 0,5-0,7 dl 30 %-os tejszín, kis csokor aprított petrezselyemzöld, szükség esetén pici só. 
A hagymát, zöldségeket és gombát ételízesítő és pici bors hozzáadásával addig dinszteltem kevés olajon, míg a kioldódó nedv el nem tűnt alóla. Akkor leszórtam liszttel, hagytam kicsit összeforrósodni, majd ráraktam a fűszerpaprikát, elkevertem és már fel is öntöttem vízzel, hogy a paprika ne keseredjen meg. Addig főztem, míg a zöldségek megpuhultak, majd botmixerrel (MixSy) simára turmixoltam. A főzőlapra visszatéve hozzáadtam a tejszínt, felforraltam, beleszórtam a felaprított petrezselyemzöldet. Megkóstoltam, még pici só kellett hozzá. 
Isteni finom krémleves lett, érdekessége, hogy nem a gomba, hanem a zsenge sárgarépa íze érződött ki belőle legjobban. 
Tejfölös sárga gévagomba paprikás

Ugyanúgy főztem, mint máskor. A felaprított hagymát és darabka zöldpaprikát megdinszteltem, ráraktam a gombát, sót, hogy a levét kiadja. Amikor zsírjára sült, ezt is leszórtam pici liszttel, elkeverés után fűszerpaprikával, és felöntöttem kb. 2-2,5 dl vízzel. Fedő alatt főztem jó 15-20 percig, utána tejfölöztem és kiforraltam. Finom sűrű szaftú paprikás lett. Orsó tésztát főztem hozzá. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése