2012. december 7., péntek

Sárgaborsó leves, túrógombóc




Tél van, ilyenkor jól esik az ilyen tartalmas, krémes, forró leves. Ez lett ma az első fogás a túrógombóc mellé, amiért már napok óta nyúz az én Drága Egyetlenem. Végignéztem a blogot, és meglepődve láttam, hogy eddig csak sárgaborsó főzelékből átalakított sárgaborsó leves szerepel, most azt is leírom, hogy csinálom, amikor egyből levesnek készül a sárgaborsó. 


Hozzávalók: 50 dkg hántolt, felezett sárgaborsó legalább 1,5-2 órán át forró vízben áztatva, 2-3 szál sárgarépa, 2 szál petrezselyemgyökér, egy jókora darab zellergumó mindegyik kb. azonos darabokra vágva, 1 fej hagyma apróra vágva, 2-3 fokhagyma gerezd fokhagyma présen átnyomva, vagy 2-3 kávéskanál fokhagyma granulátum, 2,6 liter forró víz, 1,5 fehér kanál ételízesítő, 1 csapott fehér kanál só, fél kávéskanál őrölt bors és chili por, 2 evőkanál rétes liszt, kevés olaj, 1-2 dl forró víz, 4-5 dkg karika tészta,  4 szál Füstli virsli, szárított  petrezselyemzöld, ha szükséges még só,bors.


A forró vízben megáztatott sárgaborsót egy szűrőben jól átmostam, majd az 5,8 literes gyorsfőző fazékba öntöttem. Hozzátettem a feldarabolt züldségeket, felaprított hagymát, forró vizet, ízesítettem sóval, ételízesítővel, fokhagyma granulátummal, őrölt borssal, majd a fazekat lezártam a gyorsfőző fedővel. Gyors tűzön szokásos (pöcök kiugrása és termosztát mutatójának feléig érése) jelzésekig forraltam, aztán takarékon (9/2, majd 1) főztem 22 percig. Utána visszahűtöttem a fazekat, hogy a fedőt levehessem, majd világos rántást készítettem a lisztből és olajból, és az újra forrásba hozott leveshez öntöttem, kevés vízzel kiöblítettem a serpenyőt és azt is a leveshez öntöttem. Beleraktam a karika tésztát, és a felkarikázott virslit, főztem még 8-10 percig, szárított petrezselyemmel, kevés sóval és chili porral megszórtam, jól elkevertem és már tálaltam is.


A túrógobóc most annyiban különbözött a régebben leírttól, hogy nyírfacukor helyett a tésztába 2 kávéskanál, a tejfölbe 1 kávéskanál folyékony édesítőszert tettem. Minden más változatlan maradt!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése