2012. december 11., kedd

Csirkeaprólékos kolbászos krumpis tarhonya







Szégyön gyalázat, de mámma mögint ilyen szögényös kaját főztem. Csak égy csirke nyak-láb csomag vót a hűtőbe, égy csomag debreceni, mög égy darabka csabai kóbász. Hagyma, krumpli, tarhonya mindig van itthon. (Ráadású vót még Anyukáméktú kapott hópehely krumplibú, hát esküszöm, az jobb mint a hús.) Szögény embör vízze főz, mongya a közmondás, én mög ezökbű főztem ma. Azé, hogy finomabb lögyön, töttem bele égy-égy högyös erős, mög gyönge ződpaprikát is, na mög égy paradicsomot, mög égy kevés fokhagymát. Olyan étel kereködött belülle égy óra alatt, hogy mind a tíz ujjunkat mögnyaltuk utánna!!


Előssző a hagymát fonnyasztottam mög égy kevés olajon, a ződpaprikákka, paradicsomma, végű a fokhagymáva. Erre gyütt a mögtisztított, mögpedikűrözött csirkeláb és kettőbe vágott nyakak, (persze mindön mögmosva!!) dinsztőtem égy kicsit, aztán mögszórtam égy csapott fehér kanál sóva, 3-4 fehér kanál csípős fűszerpaprikáva, fölöntöttem fél liter forró vízze és födő alatt, közepes tűzön főztem 30 percig. Közbe mögpucótam 6 szöm krumplit, főkockáztam, lébőröztem a kóbászokat és vastagabb szeletökre vágtam. Amikó lételt a 30 perc, a majdnem puha húsokhoz raktam a krumplit, kóbászt, tarhonyát, még másfél fehér kanál sót, másfél liter forró vizet, újra forrás után léfödtem, és még 20 percig főztem takarékon. Mögkóstótam, nem köllött abba mán sémmi, lehetött önni. Tényleg mögnyaltuk utánna mind a tíz ujjunkat!! Na jó, ha azt nem is, de legalább a villánkat :D!!


Ez az étel löhetne akár a magyar szögényembörök paellája is. Ha a flancos szakácsok mán akármibű főzhetnek rizottót, akkó én mé né főzhetnék tarhonyábú paellát. Van benne csirke is mög kóbász is, tengeri herkentyű helyött mög jóféle ződpaprika-paradicsom, sáfrány helyött mög a jó kis csípős fűszerpaprika.









3 megjegyzés:

  1. Guszta nagyon:) És ahogy leírod is:) Mária, nagyon ritkán tudok megjegyzést hagyni nálad, sajnos ritkán fordul elő, hogy sárga a háttér:) Pedig minden bejegyzésednél próbálkozom.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a tájszólást, ha megint születnék, tuti nyelvtörténész lennék és ilyenek után kutatnék :) Az ételed csoda finom lehet, sajnos a kommentelés nekem is ritkán megy :(

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kati és Pitz - köszönöm a kedves hozzászólásokat, aranyosak vagytok :).
    Nem tudom mi az oka, ha nem, vagy nehezen töltődik be az oldal, néha nálam is előfordul, de akkor újra betöltöm és akkor többnyire jól jön be. Ha többszöri próbálkozásra sem akarja a jót, akkor pár másodpercig hagyom, és újra próbálkozom, akkor már tényleg sikerülni szokott. Kérlek azért ne adjátok fel, írjatok :)! Előre is köszi!!

    VálaszTörlés