2012. december 18., kedd

Tegnapi és mai ételeink







A hét végi főzésmentes nappal kimaradt a hétvégére szánt hús, amit nem hagyhattam megromlani. Így tegnap és ma a maradékok mellett ebből gazdálkodtam - de még holnapra is maradt. Mert a hét végére vettem 4 egész csontos-bőrös csirkemellet, meg 4 kisebb pulykanyakat is a szombaton megfőzött pulykaszárnyak mellett. Csirkemellet azért, mert Jolly Joker a konyhában, szinte bármire használható. Pulykanyakat meg azért, hogy a csirkemell csontjával együtt jó kis levest főzzek belőle. Tegnap azonban volt még szombatról pulykaszárny leves, így azt ettük meg (erről sajna sem szombaton, sem tegnap nem készült kép), csak második fogást kellett készítenem, ami csirkemelles brassói volt, 8 db csirkemell középből (az a kis vékony csík, ami lefejtés után a csirkemellfilék csont felöli részén van) és 2 fél csirkemell filéből készült, a hús összesen 75 dkg volt. Ehhez egy kis sültkrumpli, só, bors, fokhagyma granulátum, és máris elkészült a jó kis ebéd. Fiaim annyira szeretik, mondták is, hogy minden héten kellene ilyet sütni. 










Persze az összes csirkemellet kifiléztem a többi filét a hűtő 0 fokos rekeszébe raktam, hogy ne legyen bajuk. A mellcsontokból a 4 kettévágott pulykanyakkal még tegnap jó kis levest főztem, így mára adott volt a levesünk, ma csak tésztát kellett bele főzni.










A mai második fogásnak a szombaton szintén levesben előfőzött pulykaszárnyközepeket vettem elő a hűtőből. Megszórtam kevés sóval, chili porral, és a Legkisebbikem Barátnőjétől a múlt héten kapott olasz fűszerkeverékből daráltam rá, 










(ebben csupa szárított zöldfűszer van, bazsalikom, oregano, rozmaring, majoranna, kakukkfű, zsálya), és kevés olajjal is meglocsoltam, majd a mikró táljában,  crisp-grill fokozaton 12 perc alatt pirosra sütöttem.


Már csak valami köretet kellett kitalálni, de most csak az jutott eszembe, hogy minél kevesebb munkát kelljen belefeccölni, hát a rizs mellett döntöttem. Méghozzá rizottó rizs mellett. 


Megpucoltam és összevágtam egy fej hagymát, kevés olajon megdinszteltem, ráraktam 33 dkg arborio rizst, kicsit pirítottam rajta, aztán tettem rá 2 fehér kanál szárított zöldséget (ételízesítőből kiszitáltat), rámorzsoltam egy tyúkhúsleveskockát, aztán apránként, állandó kevergetés mellett forró vizet adtam hozzá. A rizshez is tekertem az olasz fűszerkeverékből, és az "erdészné féle" erdei gombás ételízesítőből is tettem hozzá egy keveset, amitől isteni illatos lett. Kb. 9 dl - 1 liter forró vizet vett fel, és fantasztikusan krémes lett, csak aztán csörgött a skype, az ebéd csúszott, és a rizs kissé elitta a levét, de ízében nagyon finom volt. 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése