2012. december 4., kedd

Brokkolis-sonkás tészta baconnel és sajttal







Nem tudom mi van velem..., de már napok óta nem vesz be a főzés. Nem készülök a karácsonyra, mint eddig minden évben, inkább valami fásultság van rajtam. Tegnap megettük a hűtőben található főtt étel maradékokat, ma meg hideget ebédeltünk Mondtam a családnak, hogy nincs kedvem vacsorát főzni sem. Belenyugodtak. Mondták, akkor hideget eszünk megint. Aztán csak szétnéztem a hűtőben és végül mégis csináltam egy egyszerű, gyors tésztaételt. Baconnel, brokkolival, sonkával és reszelt sajttal. Nem reklamálták a brokkolit, mindenki szépen megette. 


Hozzávalók: 20 dkg szeletelt bacon (12 szelet füstölt-főtt bacon volt itthon), 45 dkg mirelit brokkolirózsa, kevés só, kb. 1/2-1 dl forró víz, 10 dkg gépsonka,  1 csomag, (1/2 kg) szarvacska tészta, 1 liter forró víz, 1 fehér kanál só, 1-2 evőkanál olaj, reszelt sajt


Vizet forraltam kevés sóval és olajjal, majd Zepter módszer szerint újraforrástól számított 7-8 perc alatt megfőztem a tésztát. Amíg főtt a tészta, megsütöttem a bacon szeleteket, és félretettem. A belőle kiolvadt zsiradékon megpároltam a mirelit brokkolirózsákat, kevés só és víz hozzáadásával (előtte egy szűrőben forró vizet engedtem rá, hogy felolvadjon). Amikor már szinte az összes alatta levő levet elfőtte, hozzáadtam a kis szeletekre vágott sonkát, és azzal sütöttem tovább, a brokkoli teljes puhulásáig. Akkor a sonkás brokkolit elkevertem a kifőtt tésztával, tányérra szedtük, durvára reszelt sajttal megszórtuk és a tetejére tördeltük a ropogós bacont. Gyors és finom volt!!









3 megjegyzés:

  1. Nagyon kedvemrevaló lenne most ezt a tésztás finomság! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Éva, finom volt, mind elfogyott!! És senki nem morgott a brokkoli miatt :)!!

    VálaszTörlés
  3. Nekem nem lenne kifogásom egy ilyen vacsi láttán, a brokkolit meg különösen szeretjük. Túlságosan elkényezteted a fiúkat:) Bevallom én senki kedvéért nem főznék kétszer meleg ételt, esetleg melegszendvics, hasonlók hétvégén, de csak egyszer főzök egy nap. Igaz, hogy mindig van valami desszert, péksüti, kenyérsütés rendszeresen. Nem is csoda, hogy néha eleged van a főzésből, bár kinek nincs:) Remélem azért majd ráhangolódsz az ünnepekre is, attól nem kell tartani, hogy éhezni fog a család:)

    VálaszTörlés