2012. december 27., csütörtök

Névnapi vacsora - Tyúk Pataki tálban











Drágám névnapja alkalmából ünnepi vacsorát készítettem. De olyan rusztikusat ám :). Mama kapirgálós falusi tyúkocskáját pároltam-sütöttem meg Pataki tálban. Kevés fűszerrel, hosszú ideig sütöttem, isteni finom aromás hús lett. Krumplipüré volt a körete. Mind a 10 ujjunkat megnyaltuk a finom vacsora után, mert ez olyan jó kis kézzel-lábbal evős volt.











Hozzávalók: 1 egész tyúk fejétől a lábáig és összes belsőséggel együtt - szív, máj, zúza, 3 hatalmas fej hagyma, 6-7 gerezd fokhagyma, 3 egész paradicsom, só, olasz fűszerkeverék (bazsalikom, oregano, rozmaring, majoranna, kakukkfű, zsálya).


A Pataki tálat beáztattam jó másfél órára még kora délelőtt, mert tudtam, hogy sokáig akarom sütni a tyúkot benne. A tál aljára elnyolcadoltam az első fej hagymát és 2 gerezd fokhagymát, majd a tyúk lábakat, fejet, farrészt és hátat valamint a szárnyakat raktam legalulra. Megsóztam, tekertem rá a szárított fűszerkeverékből, és közé vágtam egy paradicsomot. Újabb fej hagyma, és 2 gerezd fokhagyma következett, majd a combok és belsőségek, megint só és paradicsom, meg szárított fűszer. A végén a mell feldarabolva, hagyma, paradicsom fokhagyma, só és szárított fűszer. Ráraktam a tál tetejét, és a tálat hideg sütőbe a legalsó sínen lévő rácsra raktam, légkeverésre és 160 fokra. Ez délután negyed kettőkor volt. Fél 4 tájban elmentünk vásárolni, akkor a sütőt visszatekertem kb. 140 fokra, úgy sült negyed 6-ig, amíg haza nem értünk. Akkor megnéztem a húsokat és kicsit át is forgattam. Jó puha volt, úgyhogy kicsit össze is tört, de azért még visszatoltam kb. 15 percre, amíg a krumpli is elkészült. Akkor gyorsan tálaltam. Mindenki olyan éhes volt, hogy nem bírták kivárni, hogy lefényképezzem, ezért csak a tányéromra került lábat és felsőcombot tudtam lekapni, mielőtt én is enni kezdtem volna. Olyan puha volt, hogy még a lábat is nagyon könnyen meg tudtam enni (persze csak a húst róla). 







Drágám, Isten éltessen sokáig :)!





(kép a www.kepguru.hu-ról)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése