2011. április 17., vasárnap

Sütőpapírban sült karajszeletek







Mai ebédünknek egyetlen olyan fogása volt, amit még nem írtam le, ez a sütőpapírban sült karajszeletek. A zöldborsóleves és a gombás tészta már szerepel a receptek között, azért azokat is röviden leírom, mert ugyanazt az ételt kétszer sem főzöm meg pont ugyanúgy, az biztos. 







Zöldborsóleves


A zöldborsóleves most annyiban különbözik az eddig főzöttektől, hogy paszternák és gomba is főtt benne, és most 8 tojásos karika levestésztával főztem készre.


Hozzávalók:   2 db sárgarépa, 1 db petrezselyemgyökér 1 db paszternák, 1 darab zellergumó, egy nagyobb zellerből, 1 db nagyobb csiperke gomba, 1 fej hagyma, 1/2 zöldpaprika, 35 dkg zsenge borsó (mirelit), kevés olaj, 3 liter forró víz, 2,5 fehér kanál ételízesítő, 1 teáskanál szárított petrezselyemzöld 1 Hühnersuppe húsleveskocka, kevés őrölt bors, 8-10 dkg levestészta


A zöldségeket, hagymát megtisztítottam, a zöldségeket karikára ill. darabokra, a hagymát, gombát és zöldpaprikát apró kockákra vágtam. Mindent bepakoltam egy fazékba, és kevés olajon (kb. 0,5 dl víz hozzáadásával) megdinszteltem. Amikor zsírjára sült, ráraktam a mirelit borsót, és azzal is  dinszteltem addig, míg a borsó is átforrósodott. Megszórtam ételízesítővel, őrölt borssal és szárított petrezselyemzölddel, hozzáraktam a húsleveskockát és felöntöttem 3 liter forró vízzel, főztem kb. 10 percig, utána a tésztát is beleraktam és kb. 10 perc alatt elkészült. 





Következő a sütőpapírban sült karajszeletek hagymás krumplival


Hozzávalók: 10 szelet karaj, sertéssült fűszerkeverék, kevés olaj 1 hatalmas, vagy két kisebb fej hagyma, 1,5-2 db hegyes erős paprika, 2-3 paradicsom, pici só


Először egy akkora sütőpapírt vágtam le, mint a tepsi kétszeres mérete, + egy kicsi. Ezt a papírt kettéhajtottam, az oldalait legalább kétszer visszahajtottam és tűzőgéppel megtűztem. Utána a karajszeleteket egy alufólia csíkon szétterítettem, mindkét oldalukat megfűszereztem a sertéssült fűszerkeverékemmel, megspricceltem kevés olajjal, és hagymakarikákat, csípős zöldpaprika karikákat és paradicsomkarikákat raktam rá, a zöldségeket ici-picit megsóztam, aztán a zöldségekkel megpakolt karajszeleteket szépen sorban bepakoltam a "sütőzacskóba", és a zacskó száját is duplán hajtva összetűztem tűzőgéppel.















180 fokra melegített sütőben sütöttem 40 percig, utána a zacskó tetejét levágtam, és 220 fokra állított sütőben sütöttem még 10 percig.



















Amikor a húst betettem sülni, megtisztítottam 8 db nagyobb krumplit, kockára vágtam, és egy fehér kanál sóval és 1 dl vízzel főni tettem egy zepter lábasban. Amikor megfőtt, hozzáöntöttem az apróra vágott, kevés olajban megdinsztelt, megborsozott hagymát. A karajszeleteket hagymás krumplival tálaltam.







Sütőpapírban sült karajszeletek



Én ma nem akartam húst enni, ezért hús nélküli fogásnak tejfölös-tejszínes gombás tagliatellét készítettem.


Hozzávalók:  35 dkg gomba, 1 nagy fej hagyma, kevés olaj, 1/2 fehér kanál ételízesítő + 1 fehér kanál ételízesítőből kiszitált szárított zöldség, őrölt bors, szárított petrezselyemzöld, 3 evőkanál 12 %-os tejföl,  0,5 liter forró víz, 1/2 fehér kanál só, 25 dkg tagliatelle tészta, 1-1,5 dl tejszín, a tetejére reszelt sajt.


A gombát megtisztítottam (kalapjáról a bőrt lehúztam és a tönk végéről a megbarnult részt levágtam), és cikkekre vágtam. A hagymát tisztítás után nagyon finomra vágtam, és kevés olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a cikkekre vágott gombát, fél fehér kanál ételízesítőt, amitől kiadta a levét, addig pároltam míg ez a nedvesség eltűnt alóla, zsírjára sült. Ekkor megszórtam őrölt borssal, szárított petrezselyemzölddel és 3 evőkanál tejföllel meglocsolva tovább pároltam. 3-4 perc után felöntöttem fél liter forró vízzel, tettem bele fél fehér kanál sót, és újraforrás után beletettem a tésztát (a 25 dkg tészta 10 gombolyag volt). Lefedve, néha megkeverve, takarékon 10 percig főztem, utána hozzáadtam a tejszínt, amivel még átforrósítottam, majd a tűzhelyről levéve hagytam, hogy a tejszínt is magába szívja a tészta. Reszelt sajttal megszórva isteni fogás lett.







Tejfölös-tejszínes gombás tagliatelle



7 megjegyzés:

  1. KösziKati! A sütőpapírban nem száradt ki a hús és ráadásul a tepsi sikálást is megúsztam!!

    VálaszTörlés
  2. Mária! Nézz be hozzám, szeretnélek egy játék meginvitálni!

    VálaszTörlés
  3. Látom Mónika megelőzött, de én is játékra hívlak.

    VálaszTörlés
  4. Oh látom mennyien megelőztek már!
    Én is játékra hívnálak!:-)
    A sütőpapíros karaj nagyon tetszik.Te milyen sütőpapírt használtál?

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mónika, Kati és Nelli! Köszönöm a játékra hívást, rögtön megnézem mit játszunk.
    Nelli, teljesen sima (Lidl-ben kapható) sütőpapír.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen a választ!:-)

    VálaszTörlés