2011. április 22., péntek

Lecsós karaj csíkok







Ma egy nagyon üde húsos receptet hoztam, annak ellenére, hogy nagypéntek van. Tegnap nem főztem, hideget, és kissé felturbózott krumplis tarhonya maradékot ettünk, ma már ki kellett gondolnom valamit, hogy ne kezdjen el lázadozni a család. A hét elején vettünk akciósan 2 csomag szeletelt karajt, azt használtam fel a vacsorához. A lecsós karaj csíkok hozzávalói:



  • 80 dkg szeletelt karaj

  • kevés olaj

  • 1 csapott fehér kanál sertéssült fűszerkeverék

  • 5 nagy fej hagyma

  • 8-10 db lecsó paprika

  • 3 db paradicsom

  • 1/2 fehér kanál só

  • 2 fehér kanál csípős fűszerpaprika

  • 1 liter 100 %-os paradicsomlé

  • 1 teáskanál folyékony édesítőszer




  • 0,5 kg főző tasakos paraboiled rizs

  • 2-2,5 liter víz

  • 2 fehér kanál só








A szeletelt karajt csíkokra vágtam és a teflon bevonatú wokban, kevés olajon, gyakran megkeverve sütni kezdtem. Amikor minden húscsík kifehéredett, megszórtam sertéssült fűszerrel, és a hőt kissé mérsékelve tovább sütöttem húst, mindaddig, míg megtisztítottam, megmostam és összevágtam minden zöldséget hozzá. Először a hagymát, majd a paprikát, amikor ezekkel kész voltam, ráraktam a húsra és erős tűzön, többször megkeverve sütöttem össze a zöldségekkel, amíg a paradicsomot is feldaraboltam. Amikor a paradicsom is fel volt vágva, azt is ráraktam, elkevertem, megszórtam 1/2 fehér kanál sóval, a csípős fűszerpaprikával,  felöntöttem a liter paradicsomlével, és ízesítettem 1 teáskanál folyékony édesítőszerrel. Felforrás után először közepes lángon, aztán takarékon főztem kb. 30-40 percig, akkorra puhult meg a hús és lett jó sűrű a lecsó. Amikor a lecsós húst már takarékon főztem, odatettem kb. 2-2,5 liter forró vizet, 2 fehér kanál sóval forrni, és amikor felforrt, beletettem a főzőtasakos paraboiled rizst. Addig főztem, míg a főzőtasak teljesen tele lett a megduzzadt rizsszemekkel (kb. 20-25 perc). Amikor elkészült, a tasakokat kiszedtem a fazékból lecsepegtettem, és a rizst nagy tálra borítottam. Együtt tálaltam az üde, kissé csípős lecsós karaj csíkokkal.








Lecsós karaj csíkok rizzsel




4 megjegyzés:

  1. Marika!
    Nagyon guszta lett!
    Boldog húsvétot Neked és a családodnak!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ditta! Köszönöm, én is kellemes húsvéti ünnepeket kívánok Neked és kedves Családodnak!!

    VálaszTörlés
  3. Marcsi!
    Boldog húsvétot kívánok Neked és kedves családodnak szeretettel!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Nelli, én is kellemes húsvéti ünnepeket kívánok Neked és kedves Családodnak!

    VálaszTörlés