2011. április 19., kedd

Olajos hal keszegből






Legnagyobbik Fiam lelkes horgász, vasárnap este 20 db keszeggel állított haza a Tiszáról. Most nem pucolta meg, és sietett is nagyon, úgyhogy a tisztítás-belezés most az én reszortom lett, de nagyon örültem így is, mert régebben találtam egy receptet  a Halas és halatlan történetek blogoldalon, ami nagyon megtetszett, és ki akartam próbálni. Igaz az eredeti recept kárászból készült, de úgy gondoltam keszegből is jó lesz. Így elkészítettem az olajos halat keszegből.

Hozzávalók:




  • 14 db kisebb keszeg


  • szemes bors

  • csilipor

  • olaj, amennyi majdnem ellepi








A halakat szépen megtisztítva tettem el vasárnap. Ma csak az úszókat és farkakat vágtam le konyhai ollóval. A legkisebb gyorsfőző fedővel használható zepter lábasba öntöttem annyi olajat, ami az egész alját beterítette, és a besózott keszegeket szépen belesorakoztattam. Néha megszórtam szemes fekete borssal, a tetejét egy jó teáskanál csiliporral, aztán annyi olajjal öntöttem le, ami majdnem ellepte. A fedőt lezártam, és szokásos jelzések után 1 óráig főztem a halat, majd félrehúztam, és megvártam, míg a pöcök magától visszaesett. Sült keszeg illatú, kissé csípős, kellemesen fűszeres  vajpuha hal  lett belőle, aminek csak a gerinccsontját kellett kidobni, az összes többi szálkája teljesen elfőtt. Lehet, hogy a gerinc is elomlott volna, ha az eredeti recept szerint citromlevet is tettem volna bele, de sem citromom, sem citromlevem nem volt itthon. Így is mesésen finom lett az olajos keszegem.







Olajos hal keszegből




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése