2011. április 14., csütörtök

Bakonyi csirkemellcsíkok





Tegnap a csirkemellből félretettem fél kilót felcsíkozva, ez lett a mai ebédünk alapja. Ezt bolondítottam meg egy kis gombás raguval. Egyszerű, gyors, mégis nagyon fincsi ebéd lett belőle.
Hozzávalók:
  • 10 dkg füstölt szalonna

  • 2 fej hagyma

  • 35 dkg gomba

  • 50 dkg csirkemell

  • 1,5 fehér kanál ételízesítő

  • 1/2 erős zöldpaprika

  • 1,5 evőkanál liszt

  • 2 fehér kanál fűszerpaprika (csípős)

  • 8 dl forró víz

  • 3-4 evőkanál tejföl 

  • 50 dkg kagyló tészta

  • 1 liter víz

  • 1 fehér kanál só

  • kevés olaj

Először a  gombát tisztítottam meg (kalapjáról lehúztam a bőrt, a tönkje megbarnult végét levágtam) és cikkekre vágtam. Utána a szalonnát aprítottam fel vékony szeletekre, (hogy minél jobban elvegyüljön az ételben) aztán a hagyma következett, amit tisztítás után apróra vágtam, ahogy a zöldpaprikát is. A csirkemell  csíkokra vágva várta a folytatást. A főzés első lépéseként a szalonnát olvasztottam ki, majd ráraktam a felaprózott hagymát és üvegesre pirítottam. Ezután a gombát raktam hozzá, fél fehér kanál ételízesítővel megszórtam, hogy a levét kiengedje, és addig pároltam, míg zsírjára sült. Ekkor a csíkozott csirkemell következett, ezt addig sütöttem, míg a hús mindenütt kifehéredett. Megszórtam 1 fehér kanál ételízesítővel, sütöttem pár pillanatig, majd 1,5 evőkanál rétes liszt, és  2 fehér kanál csípős fűszerpaprika következett. Ezekkel is elkevertem, felöntöttem 8 dl forró vízzel.  Néhány perc főzés után a tejfölt és az apróra vágott zöldpaprikát is hozzá adtam és 10-15 perc alatt készre főztem. Amíg a bakonyi csirkemell elkészült másik edényben 1 liter vizet forraltam, beleraktam a sót és kevés olajat, és a fél kiló tésztát. Újraforrás után 10 percig főztem, forrón tálaltam a bakonyi csirkemellcsíkokkal. Tálalásnál kevés tejfölt tettem rá. Nagyon finom volt!!





Bakonyi csirkemellcsíkok kagylótésztával


2 megjegyzés:

  1. Marika,nagyon gusztát készítettél,nagyon szeretem,szép a tálalásod is!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Ditta! Ez megint olyan étel volt, ami nagyon bejött a családnak, pedig féltem a gomba miatt. Úgy tűnik, az a kis szalonna csodát tett!

    VálaszTörlés