2011. április 20., szerda

Tejszínes-tejfölös karfiol leves



Nagyon szép karfiolt sikerült tegnap vennem, ma ebből készítettem az ebéd első fogását, tejszínes-tejfölös karfiol levest. A második fogás is nagyon egyszerű étel lett, krumplis tarhonya kolbásszal és virslivel.
A karfiol leves hozzávalói:


  • 8 nagyobb karfiol rózsa

  • 1 nagy sárgarépa

  • 1 nagy paszternák

  • 1 jókora darab zellergumó

  • 1 fej vöröshagyma

  • 1 darabka zöldpaprika

  • pici olaj

  • 2 liter forró víz

  • 2 fehér kanál ételízesítő

  • őrölt bors

  • 2,5-3 evőkanál rétes liszt

  • 3-4 evőkanál tejföl

  • 1-1,5 dl tejszín

  • kb. 1-1,5 dl hideg víz

A karfiol külső nagy rózsáit leszedtem, és apróbbra szedtem őket. Megtisztítottam a zöldségeket, és karikára-fél karikára vágtam, a zellert kb. azonos darabokra, a hagymát apróra vágtam. Múlt héten sikerült paszternákot vennem, ma petrezselyem gyökér helyett azt raktam a levesbe. Annyira finom, fűszeres íze van, hogy valami csodálatos. Minden feldarabolt, megmosott zöldséget fazékba raktam, kb. 1 evőkanálnyi olajat adtam hozzá, és 2 liter forró vizet, amivel főni tettem. Raktam még bele 2 fehér kanál ételízesítőt (Lidl-s, Universal spice), kevés őrölt borsot, és lefedve puhára főztem (kb. 20 perc). Amikor a zöldségek megpuhultak, a tejfölből, tejszínből, lisztből és kevés hideg vízből botmixerrel habarást készítettem, ezzel sűrítettem be a levest . Kb. 5 perc főzés után krémesen sűrű levesem lett, amit még kevés sóval után-ízesítettem, és melegen tartottam tálalásig.





Tejszínes-tejfölös karfiol leves


8 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek az ilyen egyszerű levesek.

    VálaszTörlés
  2. Egyszerű, de nagyon finom volt:) az utolsó cseppig megettük!!

    VálaszTörlés
  3. Paszternákot mostanában én is sokszor vettem, finomabb mint a zöldség.
    Van is egy karfiolom ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  4. De jó, akkor nem csak én érzem a paszternákot finomabbnak. A Férjem szerint kicsit tolakodóan fűszeres az íze, de direkt azt szeretem benne.

    VálaszTörlés
  5. Nézz be hozzám, vár nálam egy meglepetés.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Mária!
    KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KIVÁNOK SOK SZERETETTEL!

    VálaszTörlés
  7. Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok Neked és kedves Családodnak. Szerettel: Rita

    VálaszTörlés