2011. április 7., csütörtök

Pizzás csiga / kakaós csiga



Ahogy tegnap is, úgy ma is vacsorát főztem, mire a család hazaért. Tegnap csirkepörkölt volt tésztával és uborka salátával, mára krumpli levest és pizzás csigát találtam ki, de édesszájú Párom kedvére néhány kis kakaós csigát is készítettem. A leves leírása már szerepel a bejegyzések között, ezért most csak a pizzás csigát és kakaós csigát írom le. Először is a tészta hozzávalói:



  • 1 kg finom liszt

  • 3,5 dl tej

  • 1 tojás

  • 2 evőkanál cukor

  • 2 cs. instant élesztő

  • 1 fehér kanál só

  • kb. 6 dkg vaj

  • 8 kisebb evőkanál 12 %-os  tejföl

  • néhány csepp olaj

Nagyfiam barátnője mesélte a héten, hogy Nagymamája tanácsára úgy készítették a kelt tésztát, hogy a langyos, cukros tejbe, amiben az élesztőt futtatták fel, belerakták a tojást, és így sokkal gyorsabban felfutott az élesztő is, és a tészta is gyorsabban kelt. Hát kipróbáltam én is ezt a praktikát, és tényleg működött. Tehát 3,5 dl tejet megmelegítettem a mikróban, beleraktam 1 ek. cukrot, jól elkevertem, beleütöttem a tojást, azzal is jól elkevertem. A  meleg tej és hideg tojás keveréke éppen megfelelő hőmérsékletű lett az élesztő felfuttatásához, hát beleraktam a 2 cs. instant élesztőt. Pillanatok alatt tele lett a mérőpohár, amiben "futtattam". Közben egy csomag finom lisztet nagy tálba öntöttem, és azt is meglangyosítottam a mikróban, a közepén mélyedést csináltam, beleöntöttem a felfuttatott élesztőt, a lisztre szórtam még egy kanál cukrot és egy fehér kanál sót, és elkezdtem összeállítani a tésztát. Hozzáraktam 8 evőkanál 12 %-os tejfölt, kb. 6 dkg vajat és a legvégén néhány csepp olajat. Jól átgyúrtam a tésztát, a végén sem a tálhoz, sem az asztalhoz, sem a kezemhez nem ragadt. Visszaraktam a tálba, duplán hajtott tiszta konyharuhával letakartam, és a mikróba raktam, 90 Wattra (olvasztó fokozat) és 7 percre, hogy a kelés gyorsabban beinduljon. Utána jó fél órát hagytam kelni, a végén már megemelte a konyharuhát, olyan szépen megkelt. Ekkor a tiszta asztallapot megkentem olajjal, és ráborítottam a tésztát. 3/4 részéből pizzás csigát készítettem, kb. 1/4 részét félretettem kakaós csigának. A pizzás csiga további hozzávalói:
  • 1 ü Combino tésztaszósz (ez olajbogyós volt)

  • 10 dkg sonka

  • 5 dkg paprikás szalámi

  • 10 dkg bacon

  • pizzafűszer (Kania)

  • 15-20 dkg trappista sajt

A tésztát a megolajozott asztallapon kissé ellapigattam, majd megkentem kevés olajjal, és jókora téglalappá nyújtottam. A téglalapot megkentem a tésztaszósszal, rászórtam az apróra felvágott sonkát, szalámit, bacont, megszórtam pizzafűszerrel és felcsavartam, mint egy bejglit.








A tésztát kb. 2 cm széles darabokra vágtam,  sütőpapírral bélelt tepsire egymás mellé raktam  és megszórtam reszelt sajttal.







180 fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem. Nagyon-nagyon-nagyon finom lett :) !!!








Pizzás csiga


A kakaós csigához a tésztán kívül csak jó néhány kanál nestlé instant kakaóport használtam, azzal szórtam be az olajjal kissé megkent, kinyújtott tésztát úgy, hogy ne látszódjék ki a tészta a kakaó alól. Aztán azt is felcsavartam, feldaraboltam és egymás mellé raktam sütőpapírral bélelt tepsibe, és megsütöttem. Azt hiszem kicsit vékonyra sikerült nyújtani a tésztát, így elég csenevész kis csigák lettek, de édes Párom szerint isteni lett. Hiszek neki, főleg, hogy láttam milyen mohón gyűrte befelé.

A fenti mennyiségű alapanyagokból 30 db pizzás, és 10 db kakaós csiga lett.






Kakaós csiga

5 megjegyzés:

  1. Mit mondhatnék, nagyon szépek lettek, nagyon megkívántam, főleg a pizzásat.

    VálaszTörlés
  2. Én is azt szeretem! Nagyon fincsi lett!!

    VálaszTörlés
  3. Mindkettő nagyon guszta, gratulálok.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretjük!Nem sajnálod Te sem a tölteléket látom!
    Én is jó gazdagon készítem!:-)

    VálaszTörlés