2011. április 28., csütörtök

Baconös-tejfölös harcsapaprikás



Sajnos, mire kifiléztem, lebőröztem a harcsát, és a szép szeleteket is elraktam belőle, már nem túl sok maradt belőle. De! Felszaporítottam  baconnel, hagymával, paprikával, paradicsommal, végül tejfölös habarással behabartam.  Mennyei lett!!!

Hozzávalók:

  • kb. 50 dkg harcsafilé (csont és bőr mentes)

  • 1 teáskanálnyi csípős piros arany 

  • kb. 12 dkg bacon

  • 2 fej hagyma

  • 2 evőkanál olaj

  • 1,5 db zöldpaprika (lecsó)

  • 2/3 db csípős zöldpaprika

  • 1 db paradicsom

  • 2 fehér kanál fűszerpaprika

  • 1 liter forró víz

  • 1/2 fehér kanál só

  • 1/3 pohár nagy poharas, 12 %-os tejföl

  • 2 evőkanál rétes liszt

  • 1 dl hideg víz

  • kb. 1 kávéskanál piros arany

A tiszta halfilé darabokat bepácoltam 1 teáskanálnyi csípős piros arannyal, felhasználásig hűtőben, folpackkal letakarva tároltam. A bacont felkockáztam, ugyancsak így jártam el a megtisztított hagymával. A zöldpaprikákat csíkokra vágtam, a paradicsomot felkockáztam. Amikor mindent előkészítettem, 2 evőkanálnyi olajon a bacon pirításával kezdtem a főzést. Amikor szépen megpirult, hozzáraktam a felkockázott hagymát, és a szalonnával üvegesre pároltam, majd a zöldpaprika és a paradicsom következett. Ezzel is jól összesütöttem.





Amikor ez az ízes alap elkészült, ráraktam a piros arannyal ízesített harcsa darabokat, összemelegítettem, megszórtam fűszerpaprikával, elkevertem, felöntöttem 1 liter forró vízzel, hogy a paprika ne égjen meg, és megsóztam. Kb. 5 percig főztem együtt, akkor összeturmixoltam a tejfölt, liszttel, és kevés hideg vízzel, és ezzel a habarással sűrítettem be a paprikást. Nyomtam még bele egy pici piros aranyat és kb. 10 perces forralás után főtt szarvacska tésztával tálaltam ezt a frenetikusan finom baconös-tejfölös harcsapaprikást :))






Baconös-tejfölös harcsapaprikás


2 megjegyzés:

  1. A lánykám biztos nagyon szeretné, Ő nagy halevő!:-)
    A memphisi fűszerkeverék tartalma: barnacukor, só, bors, paprika, mustármag, hagyma, fokhagyma, kömény, chili, zeller és oregano.Tulajdonképpen memphisi oldalas fűszerkeverék a neve.
    Finom lett tőle a karaj.

    VálaszTörlés