2011. április 25., hétfő

Húsvét hétfő ebéd





Ma igazán nem sokat kellett a főzéssel foglalkoznom, mert szombaton a mai napra is előre dolgoztam. Csakúgy, mint a birka pörköltet a tegnapi vacsorára, úgy a csirkehúst is megfőztem még szombaton, így ma sokkal kevesebb dolgom akadt a konyhában. Csak elővettem a hűtőből a csirkelevest, amiben ott csücsültek a rántani való combok, megmelegítettem, kiszedtem, bepaníroztam és megsütöttem,





közben főztem egy kis krumplit petrezselymes krumplinak, és gyorsan összevágtam némi salátának való friss zöldséget. De kezdjük az elején. Szombaton megfőztem a csirkelevest, aminek hozzávalói:



  • 6 db egész csirkecomb

  • 2 db sárgarépa

  • 1 db paszternák

  • 1 db petrezselyem gyökér

  • 1 db zellergumó

  • 1 fej hagyma

  • 1/2 zöldpaprika

  • 1 nagy csokor petrezselyem zöld

  • 2,5 liter víz

  • 2,5 fehér kanál szitált ételízesítő (universal spice/Lidl)

  • kevés frissen őrölt 4 színű bors

A zöldségeket megtisztítottam, megmostam és az 5,8 literes zepter fazékba helyezett kis főzőkosárba pakoltam, alulra a petrezselyem zöldje kivételével. A húsokat megtisztítottam, kettévágtam, megmostam, és a zöldségek tetejére halmoztam. Ráöntöttem a vizet, beleraktam az ételízesítőt, őrölt borsot, és a petrezselyem zöldet. A fazék peremét szárazra töröltem,  a gyorsfőző fedővel lezártam és legnagyobb fokozaton (9) szokásos jelzésekig (pöcök kiugrás és termosztát mutatójának zöld mező feléig érése) forraltam, azután  a hőfokot mérsékelve (2/9) 8 percig főztem a levest. A 8 perc elteltével levettem a tűzhelyről és hagytam magától visszahűlni a fazekat. Amikor teljesen kihűlt, a gyorsfőző fedő helyett egy másikkal takartam le, és hűtőben tartottam máig. Ma először leszedtem  a levesről a zsiradékot, csak utána melegítettem fel annyira, hogy szűrőlapáttal a zöldség zöldjét is ki bírjam szedni belőle, a rá kicsapódott habbal együtt. Amikor a leves felforrt, kiszedtem belőle a 12 db csirkehúst, és a kosarat a zöldségekkel. A levest átszűrtem egy másik fazékba, öntöttem hozzá még fél liter vizet, amikor felforrt, beleraktam 12 dkg csigatésztát, azzal 10-12 percig főztem, végül a zöldségeket is visszaraktam és 1-2 perces forralás után tálaltam. 
Amíg a tészta főtt, megtisztítottam a petrezselymes krumplihoz néhány krumplit (kb. 10 db-ot), megmostam, kockára vágtam, és 1-1,5 dl vízzel, és kb. 1 csapott fehér kanál sóval főni tettem. Utána a csirkehúsokat pergettem meg pici sóval, majd lisztbe, pici sóval elhabart tojásba és zsemlemorzsába forgatva, szép pirosra sütöttem. Amikor a krumpli megpuhult, egy csokor petrezselyem zöldet megmostam, apróra vágtam és kevés olajon megdinszteltem, megborsoztam kicsit és a krumplihoz öntöttem. Jól elkevertem. A rántott csirke combokat első változatban petrezselymes krumplival és tegnapról maradt uborka salátával lehetett fogyasztani. Második változatban tavaszi vegyes salátával, majonézes-tejfölös-citromos öntettel, aminek a hozzávalói a következők:




  • 3/4 fej jégsaláta

  • 15 db piros, hónapos retek

  • 2/3 db kígyó uborka

  • 2 db lila hagyma

  • 2 db paradicsom

  • 2 db paprika (1 sárga, 1 csípős, zöld)

  • 5 evőkanál 12 %-os tejföl

  • 5 evőkanál majonéz

  • 1/2 citrom leve

  • 1 teáskanál mustár

  • kevés só,

  • kevés őrölt bors

A zöldségeket megmostam és összevágtam. Nagy üvegtálban jól összekevertem. Az öntetet egy kis tálban állítottam össze: a tejfölhöz adtam a majonézt, sóztam, ízesítettem citromlével, mustárral, őrölt borssal, jól összekevertem, de nem adtam a feldarabolt zöldségekhez. A zöldségből és az öntetből is mindenki kedve szerint vehetett a tányérjára a rántott csirkecombokhoz.




8 megjegyzés:

  1. Isteni ez a menü. Tegnap én is rántott csirkét (nem combot, hanem mellet)készítettem petrezselymes, medvehagymás új krumplival, melyet egészben sütöttem meg.(A serpenyőbe tettem egy kevés vizet is.) A feleségem morgott, mert én már a sütés közben is tettem a krumplira a zöldekből (ezzel "büdöset" csináltam), így szerintem sokkal finomabb. Persze a végén frissen vágottal is díszítettem, s vegyes saláta (saláta, paradicsom, újhagyma, ruccola) finom öntettel volt hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Húsvét ünnepe hátralévő délutánjára nagyon kellemes időtöltést, örömteli perceket kívánok Neked és az egész Családodnak.
    Üdvözlettel:
    Roza

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom menüt készítetél, Áldott Ünnepeket kívánok neked és családodnak!

    VálaszTörlés
  4. - Kedves Endre! Köszönöm! A leírásod alapján a Te ebéded is isteni lehetett. Férjemmel az az "elvünk", addig jó, amíg "ételszag" van egy házban, vagy lakásban, mert addig biztosan van mit enni. Írd le ezt a csodás ételsort a blogodban is, hogy mindenki olvashassa!! Biztosan örülnének a folytatásnak a blogtársak is!!

    - Kedves Roza és Kati! Köszönöm, én is hasonló jókat kívánok Nektek :) !

    VálaszTörlés
  5. Remélem jól telt a Húsvét Nálatok, az biztos, hogy éhes senki nem maradt :)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Bors and Pepper! Igen, jól telt, nem maradtunk éhesek, de nem is ettük túl magunkat. És pihenni is jutott idő :)

    VálaszTörlés
  7. Finom volt a menütök nagyon!Mint mindig!:-)A salira most beneveznék!

    VálaszTörlés
  8. Köszi Nelli! Magam is elcsodálkoztam, hogy többen választottuk a salátát, mint a krumplit (négyből hárman) :)

    VálaszTörlés