2011. április 27., szerda

Gombóc leves - petrezselymes krumpliból



Húsvét hétfőjén elég sok petrezselymes krumpli maradt, amit sajnáltam volna kidobni, de úgy éreztem, köretnek már "nem az igazi". Törtem a fejem, mi legyen belőle. Krémleves? Á, most inkább valami más... Aztán eszembe jutott, ha a gnochhi lehet spenótos, akkor a gombóc miért ne lehetne petrezselymes. És máris megvolt a maradék petrezselymes krumpli szuper felhasználási módja. Családunk minden tagja imádja ugyanis a gombóc levest, az a kis petrezselyemzöld a gombócokban biztosan föl sem tűnik senkinek. Azonnal nekifogtam, és elég rövid idő alatt asztalra került a finom fűszeres, sok-gombócos leves. Mindenki degeszre ehette-eheti magát belőle.

Hozzávalók:



  • 70 dkg maradék petrezselymes krumpli

  • 1 tojás

  • kb. 30-35 dkg liszt (vegyesen finom és rétes)

  • 1 fej hagyma

  • kevés olaj

  • 2 fehér kanál csípős fűszerpaprika

  • 3 liter forró víz

  • 2 fehér kanál ételízesítő

  • 3-4 fehér kanál ételízesítőből kiszitált szárított zöldség

Otthon, gyerekkoromban Anyukám a gombóclevesbe belerakta mindig a krumpli főző levét is, most ez hiányzik a levesből, de a sok gombóc miatt mégis elég tartalmas lett. Először megtisztítottam, megmostam és felaprítottam a hagymát, kevés olajon megdinszteltem, aztán levettem a tűzről, ráraktam a fűszerpaprikát, gyorsan összekevertem és felöntöttem forró vízzel. Visszaraktam a tűzhelyre, ételízesítővel ízesítettem és beleraktam a kiszitált szárított zöldséget. Nagy lángon felforraltam, majd takarékon, fedő alatt főztem, amíg a gombócok elkészültek.  A petrezselymes krumplit villával jól pépesítettem, beleütöttem egy tojást, és felváltva apránként  egy-egy kupac rétes és finom lisztet adtam hozzá, egészen addig, míg a tészta formázhatóvá állt össze. Lisztezett  asztallapra borítottam és 6 darabra vágtam a tésztát. A darabokat egyenként rudakká formáltam, és kb. azonos méretű nudlikat vágtam belőle, amiket aztán kettesével gombócokká formáltam. Amikor a gombócok elkészültek, a forrásban lévő levesbe raktam őket, és kb. 10-12 perc alatt készre főztem a levest. Nagyon finom volt!! Persze nem csak petrezselymes krumpliból lehet gombóc leveskészíteni, sőt, ha több krumpliból több tésztát készítek, akkor másodiknak  "tapcsikolt" pogácsát   is szoktam sütni mellé! Az is nagyon fincsi :)





Gombóc leves - petrezselymes krumpliból


6 megjegyzés:

  1. Szuper ötlet maradék felhasználásra!:-)
    A gombóc levesek olyan finomak!Én nemrég sajtgombóc levest készítettem.A krumpli főzőlevét én is fel szoktam használni.

    VálaszTörlés
  2. Guszta nagyon, én még sosem készítettem gombóclevest, de ki kell próbálnom.

    VálaszTörlés
  3. Szuper ötlet, köszönöm szépen, midig tanulunk újat, s újabbat.

    VálaszTörlés
  4. Marika!Nagyon finom szeretem nagyon,habár ilyen formába még nem készítettem,remek ötlet!:-)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Nelli, Kati, Mrita és Ditta! Örülök, ha megnyerte a tetszéseteket! (Nagyon finom volt. Mire elkészült, az 5,8 literes fazekam majdnem tele lett vele, de alig van belőle néhány gombóc és egy kis lé :) Tényleg szeretjük :)! / úgy hallom Apa "garázdálkodik" a konyhában, és mindjárt már az a kevés sem lesz!!)

    VálaszTörlés
  6. Ezt a finom levest még nem kisérleteztem ki a családon, de hamarosan ki fogom! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés