2011. április 19., kedd

Rizses csirkeaprólék



Ma kétféle ételt készítettem, rizses csirkeaprólékot, amit már számtalanszor főztem, és egy vadonatúj recept alapján olajos halat keszegből.

A rizses csirkeaprólék hozzávalói:



  • 2 fej hagyma

  • olaj

  • 2 csomag csirke levescsomag (a májat kivettem belőle és lefagyasztottam)

  • 1,5 + 1,5 fehér kanál ételízesítő

  • 2 fehér kanál ételízesítőből kiszitált szárított zöldség

  • 50 dkg paraboiled rizs (főzőtasakos)

  • 0,5 liter + 1,2 liter forró víz

  • őrölt bors ízlés szerint



A csirkeaprólékot megtisztítottam, megmostam, összevágtam. A hagymát tisztítás után egészen apróra vágtam és teflonbevonatú wokban olajon megdinszteltem. Hozzáöntöttem a csirkeaprólékot, rátettem 1,5 fehér kanál ételízesítőt, 2 fehér kanál szárított zöldséget, őrölt borsot, és addig pároltam, amíg a hús kifehéredett, ekkor felöntöttem 0,5 liter forró vízzel. Felforraltam, és először erős, majd néhány perc múlva közepes tűznél főztem, összesen 30 percig. Ekkor hozzáöntöttem a rizst, jól elkevertem, felöntöttem 1 liter forró vízzel, hozzáadtam még 1,5 fehér kanál ételízesítőt és 20 percig főztem. Megkóstoltam, kellett még 2 dl víz a rizs teljes puhulásához, ezzel még 5 percet főztem, (kóstolás után lehet sózni-borsozni, ha szükséges) és forrón tálaltam. 





Rizses csirkeaprólék


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése