2011. április 29., péntek

Rakott brokkoli - hússal, tojással





Elmentem ma valami tavaszi ruhát venni magamnak, és megdöbbenve konstatáltam, hogy a télen jelentősen kikerekedtek amúgy sem vékony vonalaim. Valahol a lelkem mélyén éreztem, hogy így van, de a hatalmas tükörben elém táruló látvány kissé "orrba vágott". Azt hiszem  a tésztát, kenyeret, kalácsot - bármennyire szeretem is - le kell cserélnem zöldségekre. A mai vacsora már ilyen indíttatásból lett  rakott brokkoli.







Hozzávalók:




  • 1 kg brokkoli

  • 1 liter víz

  • 1,5 fehér kanál ételízesítő

  • 2 kávéskanál fokhagyma granulátum




  • 0,5 kg darált sertéshús

  • 1 fej hagyma

  • 1 fehér kanál ételízesítő

  • 2 kávéskanál fokhagyma granulátum

  • 3 db főtt tojás (még húsvéti,) - el is maradhat




  • 1/2 pohár nagy poharas, 12 %-os tejföl

  • 2 egész tojás

  • csipetnyi ételízesítő

  • kevés fokhagyma granulátum




  • 1/2 pohár nagy poharas 20 %-os tejföl 




A brokkolit rózsáira szedtem, vastag szárát megtisztítottam, és hosszában elvágtam. A a szárakat alulra tettem egy fazékba, rá a rózsákat, megszórtam ételízesítővel és fokhagyma granulátummal, és 1 liter forró vízzel leöntöttem. Felforraltam, majd takarékon, fedő alatt 6 percig főztem. Közben másik edényt megmelegítettem a zepter sütés szabályai szerint, amikor a belefröcskölt víz szétfutott, mint a higany, akkor raktam bele a darált húst, elterítettem az edény alján, aztán vártam néhány másodpercig, amíg az edény elengedte. Ekkor jól átkevertem, megvártam, míg mindenütt kifehéredett. Hozzáöntöttem az apróra vágott hagymát, fűszereztem ételízesítővel, fokhagyma granulátummal, és lefedve takarékon párolódni hagytam, amíg a kemény tojásokat felkockáztam. Néhány perc párolódás után a tojáskockákat is hozzáadtam, és fedő alatt, lassú tűzön összesütöttem. Egy kis tepsibe kiszedtem a megpárolt brokkolit (a tepsit nem kentem ki semmivel!), ráterítettem a tojásos húst, megdöfködtem fakanállal, hogy a hús lemenjen a tepsi aljáig, aztán 1/2 pohár tejfölből, két nyers tojásból, csipetnyi ételízesítővel és fokhagyma granulátummal habarékot mixeltem, és a "rakottasra" öntöttem. A tetejét még bevontam fél pohár 20 %-os tejföllel és előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem.  Nagyon finom lett!! 












Rakott brokkoli - hússal, tojással

2 megjegyzés:

  1. Hát ebből én is kérek !!!
    Guszta nagyon!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Juci! Kínálnálak, de sajna (vagy hál'Istennek?) elfogyott.

    VálaszTörlés