2011. április 15., péntek

Túrós-baconös-kolbászos csiga



Ma újra meg akartam próbálni az üres kalács sütést, aztán eszembe jutott, hogy a múltkori pizzás csiga milyen jól sikerült, úgyhogy kitört rajtam a "csiga-láz". Változtattam az eredeti elképzelésemen és vacsorára megint csigát sütöttem, de a töltelék most Lidl-féle krémes tehéntúró, csíkozott bacon, és a hentestől beszerzett majdnem csontszáraz csípős paprikás kolbász lett, a tetejét gazdagon megpakoltam durvára reszelt sajttal, és olyan fincsiség kerekedett ki belőle, hogy csak na :)) Ma a tésztát is kissé másképpen készítettem, de ez nem ártott neki, sőt!!
A tészta hozzávalói:


  • 1 kg finom liszt

  • 5 dl zsíros (tartós) tej (3,5 %-os)

  • 1 egész tojás

  • 1 evőkanál kristálycukor

  • 5 dkg friss élesztő (Lidl-s)

  • 1 fehér kanál só

  • 5 dkg vaj

Megmelegítettem a tejet, de úgy, ne legyen forró, csak meleg. Egy bögrébe öntöttem ki belőle annyit, hogy beleférjen az egész tojás és 1 evőkanál cukor. Ezeket jól összekevertem, belemorzsoltam 5 dkg élesztőt (vigyázat, a Lidl-s csak 4,2 dkg/cs, kell még hozzá egy kicsi, de érdemes pontosan kimérni), hagytam, hogy kicsit megpezsdüljön. A tej maradékába beleraktam a sót és jól elkevertem. A lisztet mikróban  melegítettem 1000 Watton, kb. 40 másodpercig, hogy ne legyen forró, csak kellemesen meleg. A közepébe mélyedést készítettem, és beleöntöttem a felfuttatott élesztőt. A meleg hatására, szinte azonnal növekedni kezdett. Aztán felolvasztottam a vajat is egy kis tálban, úgy, hogy ne legyen forró, épp csak langyos. Elkezdtem összeállítani a tésztát, először a felfuttatott élesztővel, aztán hozzáadtam a sós tejet is, végül az olvasztott vajat. Nagyon szép sima tésztát kaptam, megint olyat, ami nem ragadt sem a kezemhez, sem az asztalhoz. Most nem mikróban kelesztettem, hanem a tűzhelyet kapcsoltam be légkeverésre, 35 fokra és oda tettem be a műanyag tállal a tésztát, amit először egy folpackkal, utána egy duplán hajtott törölgetőruhával takartam le. Kb. 20-25 perc elteltével hatalmasra dagadt a tésztám, amit tiszta asztallapra borítottam, nem  nyújtottam vékonyra, inkább vastag marad (kb 1,5 cm)  és az alábbiakat raktam rá:
  • kb. 40 dkg krémes tehéntúró


  • kb. 20-22 dkg csíkozott bacon

  • 1 szál száraz kolbász lebőrözve, hosszában félbe vágva és felszeletelve

  • kb. 20 dkg trappista sajt

A kinyújtott tésztára elkentem a krémes tehéntúrót, amit megsóztam kissé, aztán rászórtam a csíkozott bacont és a vékonyra szeletelt kolbászt, majd a tésztát feltekertem, mint egy bejglit. Kb. 2 cm vastag szeleteket vágtam belőle és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, durvára reszelt sajttal bőven meghintettem. 








Az egyik tepsibe 10, a másikba 12 db jókora csiga került, amit légkeveréses, 180 fokra melegített sütőben sütöttem szép aranyszínűre. Egyetlen szépséghibája, hogy nem sikerült minden fázist megörökítenem (mert mindig elfelejtettem), de a csigák nagyon finomak lettek.





Túrós-baconös-kolbászos csiga


2 megjegyzés:

  1. Mária, őszintén mondom megéheztem, annyira étvágygerjesztőek ezek a csigák, még az illatukat is érzrm, muszály lesz kipróbálnom.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom volt! A családnak és a fiúk barátnőinek is nagyon ízlett!!

    VálaszTörlés