2011. április 25., hétfő

Húsvéti reggeli



A húsvéti előzetesben már leírtam, hogy milyen ételeket tálalnék legszívesebben ezen az ünnepen. Ilyen többek között a sonka-kolbász-tojás hármasa, tormával-mustárral, zöldségekkel, és üres kaláccsal. Ezt a sonkát (ami igazából kötözött-füstölt lapocka volt) nem gyorsfőzővel főztem, mert 2 db készült, és így nem fért a gyorsfőzővel használható fazékba. Az ovális zepter lábasba viszont kényelmesen belefért. 2 liter forró vízben kezdtem főzni, és forrás után, takarékon jó két óráig főztem a két darab kb. 1,4 kg-os kötözött lapockát (egyiket eredetileg Angliában élő középső Fiaméknak szántam, de végül itt hagyta, hogy ne legyen túlsúlyos a csomagja). Akkor van megfőve a sonka, ha a húsvillát már könnyen bele tudjuk szúrni, jó mélyre. Amikor a sonka elkészült, tálra szedtem, a főzővizében megfőztem 1 pár csabai lángolt kolbászt. Ennek forrás után kb. 20 percet hagytam, fedő alatt, majd ezt is tálra szedtem, és hűlni hagytam. Végül megfőztem 16 db tojást a sonka és kolbász főzőlevében, óvatosan, kanál segítségével engedtem a forró lébe a tojásokat, (amiket érdemes hamarabb kivenni a hűtőből, - mondjuk mikor a sonkát főzni kezdjük -  hogy a nagy "hősokk" miatt a héja ne repedjen szét). Forrás után 10-15 percig főztem, majd leöntöttem és leöblítettem róla a zsíros levet. Mindent hagytam kihűlni. Az a legjobb, ha hűtőben tároljuk tálalás előtt a húsvéti finomságokat, mert akkor lehet igazán szépen leszedni a hálót a sonkáról, ha már ki van dermedve (persze akkor is nagyon óvatosnak kell lenni, hogy ne marcangolja szét a húst!), és akkor lehet szép vékony, mutatós szeleteket vágni. A ma feltálalt üres kalács nem az én "művem", azt az Öcséméktől, ajándékba kaptuk.  Igazi húsvéti, nagyon finom reggelink volt!

2 megjegyzés: