2011. április 1., péntek

Tejfölös pogácsa










Valamelyik nap kedvenc blogjaimat nézegettem, és jót derültem Ritmus medvehagymás pogácsájának olvasása közben. Ennek a pogácsának alapja kedves balatoni ismerőse, Vali néni tejfölös pogácsája, ami nekem is úgy megtetszett, hogy ma megsütöttem, és mindjárt dupla adag hozzávalóból.


A pogácsa hozzávalói (amiken én csak egy kicsit változtattam)         


  • 1 kg finom liszt (pluszba kellett még egy kicsi a több tejföl miatt)   

  • 2 egész tojás a tésztába + 1 a kenéshez                                                

  • 50 dkg margarin                                                                                  

  • 1 nagy poharas  (450 gr-os) 12 %-os tejföl                                         

  • 2 kávéskanál cukor                                                                               

  • 2 csomag instant élesztő                                                                       

  • 3 púpos fehér kanál só                                                                          

  • kevés reszelt trappista sajt













Először a tejfölt kicsit megmelegítettem (a mikróban), elkevertem benne 2 kávéskanál cukrot, és belekevertem az instant élesztőt. A lisztet is megmelegítettem egy kicsit a mikróban, utána rádaraboltam a margarint, és elmorzsoltam a liszttel. Hozzáütöttem a tojásokat, elkezdtem összeállítani a tésztát, majd a tejfölben oldott élesztőt is bele öntöttem, hozzáadtam a sót és puha, lágy tésztát készítettem belőle, (kellett még egy kevés liszt a több tejföl miatt). Amikor szépen összeállt a tészta, kinyújtottam, kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsire raktam. Tetejét megkarcoltam, tojással megkentem és kevés reszelt sajttal megszórtam. Meleg helyen hagytam pihenni 15-20 percig, aztán 180 fokra melegített sütőbben 25-30 perc alatt piros-mosolygósra sütöttem. Annyira vártam, hogy megkóstolhassam, hogy  már a tepsiről megettem néhányat,  azon forrón, még mielőtt lefényképeztem volna.  Nagyon finom lett, köszönöm a receptet Ritmusnak és természetesen Vali néninek is.  






Tejfölös pogácsa



3 megjegyzés: