2011. április 26., kedd

Sonkás tészta





A húsvéti sonkamaradék felhasználásának egyik módja a sonkás tészta, amit tejföllel, vagy krémes túróval és reszelt sajttal tálalhatunk. Egyszerű, de nagyszerű étel.

Hozzávalók:




  • 50 dkg tészta

  • 1 liter víz

  • 1 fehér kanál só, 

  • kevés olaj

  • 35 dkg húsvéti sonka maradék

  • kevés olaj

  • tejföl vagy krémes túró

  • trappista sajt



A tésztát 8 perc alatt megfőztem a sós-olajos vízben. Amíg főtt, csíkokra vágtam a húsvéti sonkát, és kevés olajon néhány perc alatt megpirítottam. A pirított sonkát hozzákevertem a főtt tésztához, krémes tehéntúrót és durvára reszelt sajtot tettem rá, és máris elkészült a mai vacsora! Ezt az ételt akkor ismertem meg, amikor Férjemmel összeházasodtunk, az Ő családjukban volt húsvét után sonkás tészta, amit azóta is nagyon szeret a család :) !







Sonkás tészta




7 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem!Főleg így Húsvét után kerül rá sor.

    VálaszTörlés
  2. Ilyen formában nálunk is csak húsvét után kerül asztalra!

    VálaszTörlés
  3. :-) Úgy tűnik, így Húsvét tájékán megnő a látogatottság.Még sosem főztem sonkás tésztát, ez elég gyorsnak és egyszerűnek tűnik.Hát akkor rajta, s köszönöm a jó ötletet.

    Maya

    VálaszTörlés
  4. Maya - remélem ízleni fog :)!!

    VálaszTörlés
  5. Major Terézia (Babszi)2012. április 13. 17:38

    Túróval még nem próbáltam, holnap ez lesz a menü. Nagyon jónak tűnik az oldalad, kár, hogy csak most találtam Rád. Ha gondolod én is szívesen küldök néhány finomságot!
    Csak így tovább, üdv.: Babszi

    VálaszTörlés
  6. Terézia - Érdemes kipróbálni, finom!
    Köszönöm:)!! Rendben!

    VálaszTörlés
  7. lakner.edit@gmail.com2012. június 10. 17:19

    Bánatomra vettem meg (részletre) a piszok drága gyorsfőzőt. A Zepter irodában remekül működött, itthon se a gázon, se villanyfőzőn nem hajlandó a piros gomb feljönni! Most fizethetem a tengersok részletet egy olyan fazékért, amit nem tudok rendeltetésszerűen használni.
    Így mulat egy magyar nyugdíjas! És csak magamra haragudhatok, mert miért ugrottam bele a vásárlásba!

    VálaszTörlés