2015. április 30., csütörtök

Egytálétel sűrűségű virslis-tejfölös karalábéleves


Megváltozott családi helyzetünkből adódóan mostanában többnyire kisebb mennyiségeket főzök, és általában olyan ételt, ami percek alatt megvan. Általában semmi hangulatom nagy főzésekhez.
Ma egy szinte egytálétel sűrűségű levessel rukkoltam elő, ami még finnyás Legkisebbikemnek is annyira bejött, hogy kétszer szedett belőle, akárcsak én. Ezután már nem is bírtam mást enni, Öcsi még egy kis szendvicset evett utána. 
Hozzávalók: 
1 nagy, de szép zsenge karalábé, 1-1 szál sárgarépa és petrezselyemgyökér, egy jó nagy darab zellergumó, 1 kisebb fej hagyma, egy darabka zöldpaprika, kb. 1,5 liter forró víz, só és/vagy ételízesítő ízlés szerint, kevés frissen őrölt bors, csilipor, szárított petrezselyemzöld, a habaráshoz:  1 dl hideg víz, 3-4 púpos evőkanál 20 %-os tejföl, 2 evőkanál rétes liszt
levesbetét: kb. 6-7 dkg kiskagyló tészta, 1 pár bécsi virsli
A megtisztított, megmosott, feldarabolt zöldségeket forró vízben főni tettem a fűszerekkel. Kb. 15-20 perc főzés után habarást mixeltem, és behabartam vele a levest, majd belefőztem a kiskagyló tésztát és a felkarikázott virslit.További 7-8 perc főzés után még kevés szárított petrezselyemmel szórtam meg, jól elkevertem, forraltam rajta 1-2 másodpercet és már ehettünk is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése