2015. április 11., szombat

Egy kis nosztalgia - kocsonya füstölt sertéslábból


Amikor bekerültem Párom családjába, húsvét körüli hazalátogatásunkkor mindig volt "füstölt kocsonya". Párom Nagymamája, aztán Mama halála után Anyukája főzte a húsvéti ételsor részeként. Egy ideje már nem készül füstölt kocsonya, de rendre felemlegettük húsvét táján Apával, hogy milyen jó is volt amikor még volt. Pedig amikor először láttam életemben nagyon érdekesnek, vagy inkább furcsának találtam az addig ismert, Anyukám által főzött "rendes" kocsonyához képest. Sötétebb volt a színe, más volt az illata és összetettebb volt az íze, de mégis annyira ízlett, hogy az első kóstolás után rögtön a szívembe zártam, csakúgy, mint Rózsi mama krumplifőzelékét :).  Mióta nem készül sokszor gondoltam rá, hogy de jó lenne, ha kapnék hozzá alapanyagot, akkor én is főzhetnék "olyat". Sajnos eddig még sehol nem láttam füstölt körmöt. Egészen tegnapig. Tegnap viszont ahogy megláttam, rögtön elhatároztam, hogy most lesz füstölt kocsonya, akkor is, ha már elmúlt  húsvét.
A hentes fűrésszel gyorsan összevágta a 4 füstölt körmöt, amit aztán otthon alaposan megmostam, a nem tetsző részeket éles késsel óvatosan kivágtam, aztán 3 liter forró vízben főni tettem kevés ételízesítővel és fokhagyma granulátummal. Nem használtam sok fűszert, mert a füstölt hús önmagában is nagyon ízes. Forrás után többször leszedtem a habját, aztán lassan gyöngyözve főztem vagy 6 órán át, késő estig, aztán elzártam alatta a tűzhelyet és reggelig hagytam hűlni. 
(Próbaként néhány húst kiszedtünk Legkisebbikemmel, megkóstoltuk, hogy jó-e és megállapítottuk, hogy nagyon finom, bár picit sósnak tűnt)
Reggel kiszedtem a húsokat, kicsontoztam és apró falatokra vágva 5 tálkába osztottam, majd a kocsonyalevet rászűrtem és folpackkal letakarva hűtőbe raktam. 
Délre, mire először megéheztem megdermedtek a kocsonyáim, így megkóstoltam egy tálkával. Picit tényleg sós, de mégis isteni finom, a régi idők íze! Evés közben Apára gondoltam, azokra a gyönyörű időkre, amikor együtt ettük Mamáéknál a füstölt kocsonyát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése