2015. április 5., vasárnap

Húsvét vasárnap 2015

Nem volt nagy húsvéti készülődés nálunk az idén. Még a kis húsvéti díszeinket sem szedtük elő. Nagyon friss és mély még a seb, amit Drága Párom elvesztése okozott. Egyre csak azon töröm a fejem, hogy hogy nem haltam ott azonnal bele a bánatba én is, amikor az Ő drága, örökké értünk dobogó szíve megállt?? 
A gyerekek, a családtagok és az ismerősök mind biztatnak, hogy az életnek menni kell tovább... de olyan nehéz NÉLKÜLE!! Az első húsvét, amikor nem locsol meg a Drágám. Mert ha a fiúk már el-el felejtkeztek is róla, Ő soha. Nem voltam soha híve a locsolkodásnak, de Tőle, Tőlük mindig jól esett. 
Az idén még több fogásos húsvéti menü se volt nálunk. 
Egy citromos-tárkonyos birkaraguleves volt az első fogás, ahogy azt eredetileg terveztem is. A második fogás pedig hagyományos birkapörkölt volt főtt burgonyával és savanyúsággal. Ennyi.

A birkaraguleves hozzávalói:
60 dkg birka csont (gerinc, nyak, comb csontok vegyesen), 1 kis fej felaprított hagyma, 1-1 szál sárgarépa és petrezselyemgyökér, fél zellergumó, egy darabka paszternák - minden tisztítva, darabokra vágva,  petrezselyem és zeller zöldje vegyesen csokorba kötve , annyi víz, ami az 5,8 literes Zepter fazék jelöléséig ért (kb. 2,8 liter), 2 fehér műa. kanál ételízesítő, 1 csapott fehér kanál só, 1-2 csipet őrölt bors, 2+2 csipet szárított tárkony, fél citrom szeletelve, 1,5 evőkanál rétes liszt, 2-3 evőkanál tejföl, kb. 1 dl 30 %-os tejszín, kevés hideg víz, 3 félmarék 8 tojásos csigatészta
A megmosott birkacsontokat a zöldségekkel, vízzel és fűszerekkel főni tettem Zepter gyorsfőző fedővel. Szokásos jelzések után 35 percig főztem takarékon, aztán hagytam visszaesni a főzőpálcát, kinyitottam a fazekat, kiemeltem a kis kosárkával a zöldségeket és húsokat, majd a levest fél felkarikázott citrom hozzáadásával újra felforraltam. Habarást turmixoltam tejfölből, tejszínből, lisztből és hideg vízből, azzal sűrítettem. További két csipet szárított tárkonnyal erősítettem a tárkonyost ízt, majd belefőztem 3 félmaréknyi csigatésztát. 10-12 perc főzés után elkészült a finom citromos-tárkonyos raguleves.
 A birkapörköltet is szokásos módon főztem, a mostani pörkölt hozzávalói:
2 fej hagyma felaprítva, 2 teáskanál kókuszzsír (vagy olaj), 3-4 kis gerezd fokhagyma középső csírája nélkül felaprítva, 1 lecsópaprika, 1 hegyes-erős paprika, 1 paradicsom, 1,2 kg tisztított, felkockázott birka színhús, 1 fehér műa. kanál só, kevés őrölt kömény, 2-3 fehér kanál fűszerpaprika, kevés csípős piros arany, kb. 1,5-2 dl víz. 
Az elkészített pörkölt alapra rátettem a húst, megvártam míg kifehéredik, sóztam, fűszereztem, kevés vízzel felengedtem és takarékon főztem normál módon, míg a gyorsfőző fedő foglalt volt a levesen. Amikor szabadult gyorsan elmostam, szárazra töröltem és átraktam a pörköltre. Erős tűzön felforraltam, majd szokásos jezések után a hőt mérsékelve 25 percig főztem. Akkor visszahűtöttem és már ehettünk is
A köret:
Néhány szem hópehely burgonya tisztítva, megmosva, kockára vágva, kevés víz és só hozzáadásával megfőzve.
A savanyúság: csemege uborka vagy ecetes almapaprika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése