2015. május 1., péntek

Fehérboros-tejszínes sárga gévagomba mártás




Legnagyobbikom megint talált sárga gévagombát a Tisza árterében. Felhívott, hogy kell-e? Hát persze, hisz olyan régen ettem. Van vagy két éve. Ezek tényleg gyönyörű frissek, bimbósak voltak, de


még így is csak a legzsengébb részeket használtam fel, miután megtisztítottam (nem mostam meg, csak konyhai papírtörlővel megtörölgettem, az intenzíven szennyezett részeket inkább levágtam), majd hajszál vékonyra szeleteltem. Arra gondoltam, hogy kedvenc garnélás mártásomhoz hasonlóan, fehérborosan-tejszínesen készítem el, jó sok fokhagymával és petrezselyemzölddel.
Hozzávalók: 
1 fej hagyma felaprítva, 2-3 evőkanál olaj, egy tál vékonyra szelt sárga gévagomba, só, bors, fokhagyma granulátum (kevés csilipor) ízlés szerint, 1 csapott evőkanál rétes liszt, 1 kávéscsésze száraz fehér bor, 1,5 kávéscsésze 30 %-os tejszín, jó sok szárított petrezselyemzöld - persze ha friss van, azzal még jobb lehet - annyi víz, hogy kellemes sűrűségű legyen a szósz kb. 20 perc főzés után
Először a hagymát dinszteltem meg, aztán ráraktam a gombát, fűszereket, addig pároltam, míg kioldódó nedve elpárolgott. Leszórtam liszttel, felöntöttem borral és tejszínnel, majd vízzel hígítottam. Legalább 20 percig kell főzni. Én ma penne tésztát főztem mellé. 
Legkisebbikem valószínűleg meg se kóstolja, mert ezt a gombafajtát ki nem állhatja, de nekem nagyon ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése