2019. április 23., kedd

Húsvét 2019

Ebben az évben semmi újdonság nem készült húsvétkor. Sütni egyáltalán nem tudtam, az új helyen olyan rossz a sütő, hogy egy hurka kolbásznak több mint 2 óra kellett, hogy megsüljön, de még egy egyszerű rakott tészta is, aminek szinte minden alkatrésze forró volt, több mint 1 óra alatt sült készre. Kész rémálom az egész. De még a főzést is újra kell tanulnom ezen a tűzhelyen, mert egy tészta vizét felforralni is tortúra, egy levest, vagy pörköltet megfőzni se egyszerű, valahogy olyan furán működik ez a tűzhely. Már keresésbe kezdtem a Jófogáson, hátha találok egy kombinált tűzhelyet, aminek jól működő elektromos sütője van. 

De a panaszt félre téve, rátérek a menüsorra. 
Természetesen nem maradt el az idei évben sem a szokásos sonka-kolbász-tojás-torma-fonott kalács ötöse. A kalácsot a Mórahalmi Varga pékségből hozta Legkisebbikem. Ott olyan finom kalácsot sütnek, hogy én biztos nem tudnék olyan finomat sütni. 

Húsvét vasárnapján első fogásként  ragulevest készítettem csirke felsőcomb filéből, de tárkony, citrom és habarás nélkül, olyan volt, mint egy apróra vágott húsból és felaprított zöldségekből készített húsleves, amibe eperszalag tésztát főztem. Féltem, hogy Bogikám nem eszi meg a habart, savanykás ragulevest. 
Második fogásnak birkapörköltet főztem apróra vágott csont nélküli húsból, hozzá sós burgonya és savanyúság volt. (A birka eredetileg csontos volt, de a csontos húsokat gondosan különválogattam, és abból még csütörtökön főztem egy jó csípős csontos pörköltet, amit csak a felnőtt családtagoknak szántam, azt csak kenyérrel tunkoltuk.) Mindkét pörkölt nagyon finomra sikerült, nagyon élveztük, hiszen nagyon régen főztem birkahúst. 

Húsvét hétfőn levest nem tálaltam ebédre, csak második fogás készült. Két tál salátát raktam össze, mindkettőben volt jégsaláta, retek és lilahagyma, de csak az egyikbe került kígyóuborka is. Az öntet majonézből, tejfölből, pici mustárból, sóval-borssal és egy nagy narancs levével készült. Rántott húsokat sütöttünk mellé csirkemell szeleteket és vékonyra vágott, alaposan kiklopfolt csirke felsőcomb filét hagyományosan panírozva, illetve sült krumpli volt a köret. Isteni ebédünk volt.  Fénykép sajnos egyik ételről sem készült. Mostanában úgy elszoktam a posztolástól, meg a fényképezéstől, hogy teljesen elfelejtettem fotózni. 

Legnagyobb örömömre húsvét hétfő délutánján meglátogattak bennünket Olikáék, és Szüleim is eljöttek megnézni, hogy rendezkedtünk be az új helyen.




Apucit már az ötödik húsvéton voltunk kénytelenek nélkülözni, de még mindig ugyanúgy hiányzik, és ugyanannyit emlegetjük, mint az elsőn. :'(. Drágám Anyukája és Testvéréék nagypénteken látogattak meg bennünket. 

2 megjegyzés:

  1. Örülök hogy jelentkeztél és legalább a költözésen már túl vagytok! Minden jót kívánok az új helyen biztos rövidesen megbarátkozol az új tűzhellyel is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, annak én is örülök, hogy túl vagyunk a költözésen. Köszönöm a jókívánságot :)! Majd látom mi lesz, ha találok az elképzeléseimhez és a pénztárcánkhoz is megfelelőt, akkor ki fogom cserélni a tűzhelyet.

      Törlés