2018. február 3., szombat

Káposztás csiga


Még mindig a sós kelt tészta bűvöletében...
Valamelyik nap káposztás tészta volt az ebéd egyik fogása. Fél fej - késes robotgépben egészen apróra darált - káposztát pároltam-pirítottam meg hozzá. De mert a főtt tésztának csak feléből lett káposztás tészta, a káposzta nagyon sok lett volna, így annak a felét félreraktam a káposztás csiga kísérlethez.
Délután aztán gyorsan bedagasztottam a szokásos "csiga tésztát", és amikor szépen összeállt, beledagasztottam a félretett káposztát. Szokásos módon kelesztettem, kinyújtottam, kevés olajjal megkentem, feltekertem, és sütőpapírral bélelt kis tepsibe pakoltam, 175 fokra előmelegített, légkeverésre állított sütőben 22 percig sütöttem. Gyönyörű lett és isteni illatokat árasztott. 
Amikor langyosra hűlt már meg is kóstoltam, és nem kellett csalódnom, mert nagyon finom lett. Érdemes kipróbálni.



Hozzávalók: 
40 dkg finom liszt (+ 2x - 3x némi lisztszórás, hogy a tészta ne lágyuljon el nagyon a káposztától, de ne is legyen kemény!), 1,5 dl langyos tej, 2 mokkás kanál cukor, félnél kicsit nagyobb friss élesztő, 8 dkg margarin, 1 tojás, 1 kissé csapott fehér kanál só, kb. 1/4 fej szokásos módon - kevés olajjal, sóval és borssal -  készült párolt - lepirított apró káposzta, a csiga feltekerés előtti kenéséhez kevés olaj.

A szokásos módon felfuttattam az élesztőt langyos-cukros tejben, aztán a káposzta kivételével a többi hozzávalóval megdagasztottam a tésztát. Amikor elkészült, beledagasztottam a káposztát is, akkor kellett még kb. 3 x pici lisztet hozzáadnom, hogy ne legyen túl lágy a tészta, de az eredetinél keményebb se. 35-40 percig kelesztettem langyos sütőben, aztán nyújtottam, lekentem, feltekertem 3-3,5 cm-es darabokra vágva tepsibe pakoltam. A tetejét csak sülés után kentem át pici vízzel.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése