2017. június 5., hétfő

Házi tészta


Hosszú idő után újra rászántam ma magam a tésztagyúrásra. Régen, sok évvel ezelőtt sok tésztát készítettem, akkor még tésztagéppel. Manapság már nincs tésztagépem, ez azonban nem tartott vissza. Úgy, ahogy Anyukám csinálta régebben, nyújtófával készült a tészta, tiszta, lisztezett asztalon, mert még gyúródeszkám sincs, mégis lett házi gyúrt tésztám. 

Hozzávalók: 
4 friss tojás (összesen 200 gr), kb. 80 gr hideg víz, 500 gr liszt, kb. fele-fele arányban rétes és finom liszt. 

A fenti anyagokból teljesen sima, szép fényes tésztát gyúrtam, amit 4 részre osztottam, és 4 szép kis cipóvá alakítottam. Lisztezett asztallapon nejlonnal letakarva pihentettem 20-25 percig, aztán egyenként szép vékony lappá nyújtottam.



Mind a négy lapot négy széles csíkká vágtam

Terítővel letakart foteltámlára sorakoztattam száradni


Aztán egy részét (28 dkg-ot)  kockára vágtam (persze vágódeszkán, hogy az asztalt ne vagdossam össze) - ez azonnal felhasználásra került krumplis tészta lett belőle


A nagyobb részéből széles metélt készült (kb. 50 dkg) ezt sütőpapírral bélelt tálcára terítettem száradni, későbbi felhasználásra.


Magam is elcsodálkoztam, hogy milyen örömöt okozott és milyen sikerélménnyel töltött el, hogy ilyen szép és csodásan finom tésztát sikerült készítenem még annyi év után is.

2 megjegyzés:

  1. És mennyivel finomabb ez a tészta :)

    VálaszTörlés
  2. :) Tényleg nagyon nagyon finom volt! Nem csoda, a szívemet is belegyúrtam :)

    VálaszTörlés