2017. augusztus 25., péntek

Piskóta sütés




Sok piskótát megsütöttem már életemben, de mióta a mostani lakóhelyünkön élünk, mindig nagy idegességgel járt, ha tortát akartam sütni. Volt, hogy a piskóta teteje már szinte megégett, de a belseje még nem sült meg. Volt, hogy szépen megsült, aztán mikor kivettem, a közepe berogyott. Már azt gondoltam, hogy meg van átkozva a tortaformám. Ha tortát sütöttem, már előre paráztam, hogy milyen gond lesz, és többnyire a 2. vagy 3.  próbálkozásra lett egy olyan tortalapom, amit jó szívvel betöltöttem, de olyan is volt, hogy két piskótából sikerült összehoznom egy tortát :( . Most is tortát készülök sütni, mert vasárnap lesz Bogikánk szülinapja, amire a szülők megrendelték a szokásos csokitortát, ami az egész család nagy kedvence, és bátran állíthatom, hogy bármelyik cukrászdában kapható csokitortával felveszi a versenyt, ha külsőre nem is, de ízre biztosan. Tegnap nagy kutatásba kezdtem a neten, hogy a sütés mikéntjére választ találjak, mert a tészta kikavarásával soha nem volt gondom. Csak ezt a mostani sütőmet nem tudtam még kitapasztalni. Több helyen, köztük Farkas Vilmosnál végignéztem a piskótakészítés módját, nagyon érdekes volt, rájöttem, hogy a sütőforma oldalát nem szabad sütőpapírral bélelni, de a sütésről Ő is csak annyit mondott, hogy 160 fokon kb. 35 percig kell sütni. Az, hogy a villanysütő milyen állásánál, arról nem esett szó, pedig az érdekelt volna igazán. Én próbáltam már a légkeverést, az alsó-felső sütést, mindkettőt különféle hőfokokon, de valahogy egyik se volt az igazi. Annyit azért a sok netes nézelődés során sikerült kiderítenem, hogy a légkeveréses 160 fok megfelel a légkeverés nélküli 180 foknak.
Ma próbasütést csináltam, a 6 tojásból, 6 kanál cukorral, 5 kanál liszttel, 1 kanál kakaóporral és 1 evőkanál olajjal kikevert tésztát légkeverés nélkül, felső sütés nélkül, csak aló sütésen, 180 fokra előmelegített sütőbe tettem sülni.  A mérőórát 40 percre állítottam, de kb. 25 percnél mérsékeltem a hőt 160-162 fokra. 38 percnél megnéztem, tűpróbáztam és úgy éreztem jó. Ki is vettem. Gyönyörű lett, nem horpadt be, nem esett össze, kihűlés után sem. Most nem főztem hozzá krémet, csak baracklekvárral kentem meg a három lapba vágott piskótát. Megkóstoltam, nagyon finom lett. Remélem nem kell többé idegeskednem a tortasütések alkalmával, ezentúl mindig ilyen gyönyörűre sül meg a piskótám. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése