2018. március 30., péntek

Nagypéntek reggeli citromos muffin


Legkisebbikem csúnyán megfázott, ezért megint bevetettük a citromos-mézes "gyömbérteát". Gyönyörű friss citromot vettünk hozzá, aminek vétek lett volna kidobni a héját. Mielőtt a teába csavartuk volna az este, alapos megmosás után lereszeltem a hatalmas citrom sárga héját, majd rácsavartam az összes levet is, ami nem kellett a teába. Kis kávéscsészében folpackkal letakarva a hűtőben tároltam reggelig. Az éjjel közben receptet is kerestem hozzá a neten, citromos muffin receptet. Reggel aztán felkelés és kávé után első dolgom volt kikeverni ezt az egyszerű tésztát, aztán irány a sütő, és mire felébredtek elkészült az illatos muffin. 



Hozzávalók: 
10 dkg margarin, 15 dkg kristálycukor, 2 csomag vaníliás cukor, 2 tojás, csipet só, a citrom héja és leve, 20 dkg liszt, 1/2 csomag sütőpor, 2 dl tej

Az anyagokat a felsorolás sorrendjében szépen kikevertem, majd kapszlival bélelt formába kanalaztam. A 12-es formán kívül még 3 kávéscsésze is megtelt vele. 
175 fokra előmelegített, légkeverésre állított sütőben sütöttem 20 percig és alig vártam, hogy megkóstolhassam. Nem kellett csalódnom, isteni lett. Bogikám is, ahogy meglátta, egyből kérte a "nyami-nyami"-t :), és nem lehetett meggyőzni, hogy először reggelizni kellene. Szerencsére a muffin után a reggelijét is szépen megette. 

a 3 kávéscsészében sült muffin

Utóirat:
Öregszem!! Csak most vettem észre, hogy nem kellett volna keresgélnem, csak a saját blogomban, hisz ez a recept már megvan ITT  😤😤😤😤😤😤...    Nem baj, azért meghagyom ezt a bejegyzést is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése