2022. november 6., vasárnap

Heti menü10.31-től 11.06-ig

 Vasárnap este sütöttem még egy isteni fahéjas-szilvás lepényt




Tipp makacs köhögés ellen: amikor már mindent kipróbáltam és nem segítettek a gyógyszerek a hagymához fordultam segítségért. Eddig négyszer ettem az utóbbi egy- másfál hétben vacsorára hagymát, alkalmanként kb akkorát, mint,  egy tojás, vagy kicsit nagyobbat füstölt szalonnával és kenyérrel, és a szűnni nem akaró köhögő rohamaim elmúltak. Néha még köhögök kicsit, de nem olyan őrületes rohamokban. És a hurut is könnyen oldódik, jobban, mint a köptetőktől. A rekedtségem is szűnőben van. Igaz, kicsit kellemetlen az illat, amit a hagyma hátrahagy, de egyedül alszom, senkit nem zavar. Bár Bogikám egyszer nem kérte az esti pusziját  😃. 

Hétfő: késői laskagombakrémleves, krumplis tészta



Kedd: vegyes sertéspörkölt lapockából és fülből tésztával és/vagy krumplival, Bogikámnak tejbegríz kakaóval vagy fahéjas cukorral (az este szépen megkért, hogy Neki az lehessen a második - leves viszont nem készült)





Halottak napján drága Páromra emlékezem soha el nem múló szerelemmel



és Anyukámra nagy hiányérzettel



Szerda: kelkáposztás zöldségleves csipet tésztával, krumplis pogácsa simán és sajtszórással
(fényképezni elfelejtettem, így csak a maradékról készült kép)



Csütörtök: francia zöldségkeverékes leves eperszalag tésztával, Rózsimama féle krumplifőzelék mini stefánia vagdalttal*  (10 db) és sima fasírttal (6 db)
* Félbevágott keménytojásokat burkoltam be fasírt masszába, kicsit megolajozott sütőpapírral bélelt  tepsin a sima fasírtokkal együtt sütöttem szép pirosra. Isteni lett.





Péntek: az egész délelőttöt orvosnál töltöttem Apukámmal, így hideget ebédeltünk, házias disznósajtot, füstölt májast csípős paprikával, kenyérrel

Szombat:  paprikás krumpli kolbásszal, nokedlivel


Vasárnap: Párom Édesanyját látogattuk meg, 86. szülinapját köszöntöttük. Hogy ne kelljen semmivel fáradnia, ebédet is vittünk. Így Apukámnak is tudtunk ebédet beadni indulás előtt. Az első fogás csontleves volt tarja csontjából csigatésztával. Másodikat kétfélét készítettem: az egyik csirkepörkölt tésztával, a másik fűszeres sült tarja és sörben párolt-sült csülök hagymás krumplival.




Nagyon jól éreztük magunkat Mamánál, sokat beszélgettünk, estig maradtunk. Hogy Bogikám ne aludjon el a kocsiban szójátékoztunk, énekeltünk, tapsoltunk, így gyorsan eltelt hazafelé az idő. Az egyik dalunknál Legkisebbikem - aki vezetett - viccesen megjegyezte, hogy Ő most kiszáll és gyalog megy tovább 😃

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése