2018. május 20., vasárnap

Egyszerű kávékrémes torta




Olyan régen vágyom már valami kávés sütire, ma végre rászántam magam, és ebéd után megsütöttem egy kakaós piskótát, amit kávés krémmel töltöttem meg. Nem túl édes, de nekem nagyon bejön. 
A piskóta a szokásos 6 tojásos kakaós piskóta, ami kedvenc csokitortánknak is az alapja.
A krém hozzávalói:
4 dl tej, 5 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás pudingpor, 2 evőkanál csokis kapucsínó por, 2,5 evőkanál instant kávé, 25 dkg margarin

3 dl tejet felforraltam 5 evőkanál cukorral, amikor forrt, hozzákevertem a kapucsínó port és az instant kávét, majd hozzáöntöttem az 1 dl tejben feloldott vaníliás pudingport és készre főztem. Kihűlés után margarinnal alaposan kikevertem és betöltöttem a piskótába. A tetejét pici kapucsínóporral szórtam meg, de az nem szükséges.  Kb. fél órát pihent a hűtőben, utána kóstoltuk. Nem kellett csalódnom, mert isteni kávés finomság lett.



A szeletelésen változtattam most, először középen kettévágtam a tortát, aztán a vágásra merőlegesen kezdtem középen a szeletelést.
Amikor a két középső szeletet kivettem, a tortát összetoltam, hogy ne száradjon meg a vágási felület. Az ötletet az interneten láttam régebben, de csak most próbáltam ki és eddig jónak találom :). 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tudnám szeretni ezt a tortádat! Kedvelem én is a kávés krémeket a vágási technika pedig nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva :)! A családnak is nagyon tetszett, a torta is, meg az új szeletelés is.

    VálaszTörlés