2019. november 24., vasárnap

Pizzák

Megsültek a pizzák. 5 tepsivel. Nagyon finomak lettek, de rettenetesen elfáradtam és a térdeim is nagyon megfájdultak! Minden gyönyörűen sikerült, csodásan működtek az új tepsik, kivéve annál a pizzánál, amire babot is raktam.  Talán a babon lévő pici nedvesség meglágyította a tésztát,  és azért,  - de igazándiból nem tudom az okát, hogy az az egy miért ragadt le, de az biza leragadt. Mindegy is, az íze azért csodás volt mindnek. Az első három tepsi pizza csípős lett, az utolsó kettő csípmentes. A kézzel formázott pizzaalapokat először megkentem saját készítésű pizzaszósszal és megszórtam egy-egy jó adag durvára reszelt trappista sajttal, majd a következő feltétekkel pakoltam meg:
Sorrendben:
Hagyma, csípős paprika, kolbász, bacon

Hagyma, cs.paprika, kolbász, bacon, vörösbab

Hagyma, cs.paprika, paprikás szalámi

Hagyma, szalámi

Hagyma, Delco sonka, bacon


(Tészta: 60-60 dkg finom és rétes liszt meglangyosítva, 1 csomag szárított élesztő, 1,5 fehér műanyag kanál só, 1 dl langyos tej, feloldva benne 3 kávéskanál cukor, utána egy Lidl-s friss élesztő, kb. 5 dl langyos víz, 1,6 dl olaj. Ezekből szép sima tésztát dagasztottam, sütőben 30 fokon megkelesztettem, utána újra megdagasztottam és 5 egyenlő részre osztottam. A kis cipók addig újra keltek, míg  a feltéteket előkészítettem. Egyszerre 1 tepsit raktam sütőbe, 240 fokra + légkeverésre, és 16-20 perc alatt készre sütöttem a pizzát. A pizzaszószhoz egy pici fej hagymát egészen apróra vágtam, kevés olajon csipet sóval megdinszteltem, fél liter paradicsomsűrítménnyel felöntöttem, + a paradicsomos doboz öblítő vizével, ami max. 1 dl volt. Fűszereztem kb diónyi piros arannyal, oregánóval, fokhagyma granulátummal és 2-3 kávéskanál cukorral, jól kiforraltam és kész.)

2 megjegyzés:

  1. Te aztán jól belehúztál a tűzhelyed tesztelésébe:-)) Vigyázzál magadra tartalékold az energiádat ünnepek előtt biztos pörögsz majd eleget:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg :)! Az az igazság, hogy nemcsak nekem hiányzott a sütés, de a családnak is. Megigértem a pizzát, ha meglesz a tűzhely. Tudod a közmondást... Igéret szép szó, hA megtartják úgy jó. Dd mostmár pihenek kicsit :), rám fér!

      Törlés