2022. augusztus 29., hétfő

Tejfölös-sonkás csiga

Ha hétfő, akkor krumplipüré maradék eltüntetés. Ma a csiga tésztájába dolgoztam bele.

Hozzávalók: 

8 dkg sima krumplipüré, 75 dkg finom liszt, 2,5 dl tej, 2 teáskanál cukor, 1 egész budafoki élesztő,  1,5 fehér műanyag kanál só, 15 dkg 60%-os sütőmargarin, 2 evőkanál sertészsír (4 dkg), 2 egész M-es tojás

tölteni: 20%-os tejföl nem egész egy nagy pohár, 33-35 dkg vékonyra szelt sonka

a csigák tetejére kevés reszelt trappista sajt

A hozzávalókból sima, puha tésztát dagasztottam, letakarva duplájára kelesztettem, majd lisztezett asztalon kinyújtottam, tejföllel lekentem és kiraktam szeletelt sonkával


Utána feltekertem, mint a bejglit majd kb.. 2,5 cm-es darabokra vágtam, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, megszórtam reszelt sajttal,


és 180 fokos, légkeveréses sütőben sütöttem kb. 30 percig, aztán a hőt felemeltem 200 fokra és még pár perc alatt szép pirosra sültek a csigák.


Nagyon finom lett! Előtte tegnapról maradt kacsalevest lehetett enni.



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése