2022. augusztus 7., vasárnap

Heti menü 08.01-től 08.07-ig

 Hétfő: Bogikám névnapja volt, roládot sütöttem puncspudingos-margarinos krémmel, (mert a hulalát megint nem bírtam felverni, kiöntöttem) a díszítést a betűkön kívül Bogikám csinálta. Nagyon élvezte.






Ebédre krumplis-sajtos pogácsát sütöttem, (aki kért, előtte ehetett szombatról eltett húslevest) Bogival mi csak langyos pogit ettünk hideg tejjel, de lehetett sonkával-sajttal is enni.


Kedd: Lebbencsleves, sörben párolt fűszeres csülök hagymás krumplival



Szerda:  darált húsos-rizses töltött cukkíni egy Apukám kertjében termett hatalnas cukkíniből, amit tisztítás után nagy karikákra vágtam, magjait kivájtam és fűszeres-kapros lében előpároltam. Közben elkészítettem a tölteléket: 1 fej felaprított hagymát megdinszteltem kevés olajon, ráraktam fél kg darált húst, sót és ételízesítőt, fokhagyma granu.-t és addig pároltam, míg kioldódó nedvét elfőtte. Akkor ráraktam 20 dkg rizst, lepirítottam, megszórtam kevés fűszerpaprikával, felöntöttem 4 dl vízzel, és fedő alatt főztem 15-20 percig. Akkor a cukkinikarikákat sütőpapírral bélelt tepsire szedtem, megtöltöttem a töltelékkel, a tetejére tejfölt símítottam és reszelt sajtot szórtam, majd 200 fokon és légkeverésen megsütöttem. Mellé  sültkrumplit sütöttem. Nagyon finom volt!



Csütörtök:  erőleves süllőcsontokból és fejből csigatésztával, bőr nélküli süllőfilé orly módra (sörtésztában), petrezselymes burgonyával, vagy sima törtkrumplival



Péntek: Fűszeres tepsis krumpli-répa-hagyma ugyanolyan fűszerezésű csirke alsó combbal együtt sütve



Szombat: hagyományos rakott krumpli


Vasárnap: karfiolos zöldségkrémleves pirított zsemlekockával, csirkepörkölt szarvacska tésztával vagy pirított tarhonyával (én az utóbbit választottam)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése