2014. július 13., vasárnap

Ördögpecsenye, ököruszályleves



Ezt az ételt Barbitól lestem el, a nála szereplő recept elolvasása után elhatároztam, hogy készítek valami ilyesmit ragadozóim kedvére. De az arányokkal mindig bajom van, nem tudom megjegyezni, hogy miből hány deka szerepelt az eredeti receptben, így aztán már a vásárlásnál improvizálok. Az én "ördögpecsenyémbe" így ezek az alapanyagok kerültek: 
1-2 evőkanál olaj, 
20 dkg kolozsvári szalonna vékony szeletekre vágva, 
1 hatalmas fej hagyma apróra vágva, 
20 dkg erdei gomba keverék egészben hagyva (mirelit),
60 dkg marha lapocka vékony kis szeletekre vágva, 
60 dkg sertés lapocka ugyanúgy vágva, mint a marha, 
20 dkg csibemáj tisztítva, de egyben hagyva 
    (csakúgy mint a gomba, hogy Legkisebbikem ki tudja szedni az ételéből, mert utálja a gombát és 
     a májat), 
1 nagy tv paprika, 1,5 hegyes erős paprika, 
20 dkg mirelit zöldborsó, 
2 feldarabolt paradicsom,
só, bors, kevés fűszerpaprika,  csípős piros arany
kb. 4 dl forró víz,
A hozzávalók a receptben szereplő sorrendben kerültek a lábasba. Először pici olajon kiolvasztottam a kolozsvári szalonnát, aztán beletettem a feldarabolt hagymát, dinsztelés után a gombakeverék következett. Amikor a gomba leve elsült, beletettem a marhahúst, fehéredésig sütöttem. Ezután a sertéshús következett, azt is fehéredésig sütöttem, ahogy a csibemájat is utána. Aztán a lábasba raktam a paprikákat, zöldborsót, paradicsomot, fűszereztem, jól elkevertem és annyi vízzel öntöttem fel, hogy majdnem ellepte. Takarékon 2,5 óra alatt főtt puhára, akkor fedő nélkül, erős tűznél besűrítettem a levét, közben igyekeztem kiszedni a paradicsom és a paprikák héját. Nekem jobban pörköltszerű lett, mint Barbinak, de nagyon finom volt. Rizst főztem hozzá, és csípős csalamádéval tálaltam. Apa megszavazta, hogy máskor is bármikor jöhet. Legkisebbikemnek is nagyon tetszett, a májat kivéve. Ő Azt mondta, hogy májat legközelebb egyáltalán ne rakjak bele, de azon felül neki is nagyon ízlett.  
Az "előétel" ököruszályleves volt. Gyorsfőző fedővel főztem, szokásos jelzések után 38 perc alatt. 
1,5 kg marha farokból, 2 hatalmas sárgarépából, 3 nem túl nagy petrezselyemgyökérből, 1 fej hagymával, hegyes-erős paprikával, petrezselyem és zellerzöld köteggel, 2,5 liter forró vízzel, sóval, ételízesítővel, őrölt borssal. Külön sós vízben főztem ki hozzá 12,5 dkg Pintér féle 8 tojásos csigatésztát. Ilyen élvezetben is régen volt részünk :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése