2015. június 9., kedd

Cseresznyeleves és maradékeltüntető tészta


Középsőm a hét végén egyik barátjának segített a kerti munkákban. Onnan hozott haza egy nagy tálra való cseresznyét. Furcsa módon Férjem halála óta a gyümölcsök valahogy kikerültek az érdeklődési körünkből. Egy darabig mandarinra-narancsra rá se bírtam nézni, de más gyümölcsre sem (azokat kérte a Drágám a kórházból, az utolsó üzenetében, vittünk is Neki, de még aznap hazaküldték az egészet miután elaltatták Drágámat, aztán meg is rohadt az összes úgy ahogy volt).
Csak pár citromot vettem azóta salátához, meg talán egyszer banánt, meg egy kis epret, de az idén azok is nagyrészt a kukában végezték. A tál cseresznye is kezdte megadni magát. Hát megmostam, kimagoztam és még reggel megfőztem gyümölcslevesnek, - hogy ne vesszen  kárba.

Hozzávalók:
Egy nagy tál kimagozott cseresznye, 1 liter 100 %-os almalé, 1 liter víz, 4 csapott evőkanál cukor, őrölt fahéj és szegfűszeg, 2 evőkanál rumaroma, kb. 1,5 dl 30 %-os tejszín, 4 teáskanál keményítő. 

A cseresznyét a felsorolt hozzávalókkal főztem néhány percig, aztán habarást készítettem tejszínből és keményítőből, a leveshez öntöttem és 2-3 percig lobogva forraltam. Hűlni hagytam. Bár nem vagyok gyümölcsleves rajongó, kellemes volt langyosan ez a savanykás leves.



A második fogás a maradék eltüntetés jegyében készült. A hét végéről maradt egy kis tál csirkepörkölt és a megfőzött csomag tésztának kb. a fele. Ezeket használtam fel egy ronda de finom egytálételhez.



Hozzávalók: 
1 kis tál maradék csirkepörkölt, 10 cm-es darab csípős kolbász lebőrözve, hosszában kettévágva és felszeletelve, 1 üveg Combino arrabiata tésztaszósz, 1-1 csipet szárított oregánó és bazsalikom, pici fokhagyma granulátum, maradék főtt tészta

A csirkepörköltet hidegen kicsontoztam, a húst apróra vágtam. Hozzáadtam a feldarabolt kolbászt, a kész tésztaszószt, fűszereket, jól összeforraltam, belekevertem a tésztát, megvártam míg az is teljesen átforrósodik és kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése