2015. június 14., vasárnap

Zöldborsós sertéstokány Zepter gyorsfőző fedővel


Tegnap Szüleimnél borsó szüret volt. Megint kaptunk egy csomó borsót, annyit, hogy ehetjük minden formában. Legnagyobbikoméknak is küldtem egy nejlontáskával, ahogy azt Mama meghagyta, a többit pedig Legkisebbikem Barátnőjével kifejtettük. Készült már belőle borsóleves nokedlivel, meg zöldborsós sertéstokány. A többi kifejtett borsó még bezacskózva pihen a hűtőben. Néhány napig még borsózhatunk. A borsólevest már többször leírtam, ezért azzal most nem foglalkozom. A zöldborsós sertéstokány viszont még nem szerepel a blogon azt hiszem. 
Hozzávalók: 
1 fej hagyma felaprítva, kevés olaj, 8 szelet sertéslapocka (kb. 70 dkg) csíkokra vágva, 30 dkg friss zöldborsó, 1-1 csapott fehér műanyag kanál só és ételízesítő, őrölt bors és szárított petrezselyemzöld ízlés szerint (friss zölddel biztos még finomabb, főleg ha a tálalás előtt szórjuk meg a tokányt vele), kb. 2 dl víz. 
Úgy kezdtem, mint a pörköltet szokás, vagyis hagymát dinszteltem, aztán hozzáadtam a húscsíkokat, fehéredésig sütöttem, mehetett bele a borsó és a fűszerek, majd a víz. Lezártam a lábast a Zepter gyorsfőző fedővel, és szokásos jelzések után 20 perc alatt elkészült. 
Közben 2 zacskó főzőtasakos paraboiled rizst megfőztem ételízesítővel és sóval ízesített vízben, amikor a zacskók tele lettek, kész volt a rizs is.
A lábast a kellő visszahűtés után kinyitottam és már ehettünk is. Gyors és finom ebéd volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése