2020. november 23., hétfő

Sütögettünk Bogikával

                             

Először krumplis pogácsát sütöttem sajtszórással uzsonnára míg Bogikám aludt, ennek a  receptnek alapján , csak most nem hajtogattam meg. Így is Isteni volt a langyos pogácsa hideg tejjel.


 Uzsonna után mézeskalácsot sütöttünk Bogikámmal, a puha mézes receptje alapján. Annyit változtattam a tésztáján, hogy 2 egész tojás helyett 1 egész tojást és 1 sárgáját tettem bele, így nem kellett plusz liszt. Az összeállt tésztát 4 részre osztottam és kis cipókat formáltam belőle. Nem lisztezett asztalon nyújtottam ki, hanem kettéhajtott sütőpapír csík között. Így egyszerű volt a nyújtás, a kiszúrás és a tepsire pakolás is. Bogikám végig segített, a kiszúráson kívül különösen a csokicseppel  való díszítés tetszett Neki  (pici tejcsoki pasztillák a Cukrászdiszkontból), na meg a tepsire pakolás, utána pedig a kóstolás, bár először azt mondta, hogy Ő nem szereti a mézeskalácsot, a csokicseppes nagyon bejött Neki. 2 tepsi csokicseppes és 2 tepsi vagdalt diós mézeskalácsunk lett. Az első két tepsi sütési idejét pontosan mértem, 7 perc volt 175 fokon és légkeverésen, de az utolsó kettőnél elfelejtkeztem az időmérésről, így azok a mézesek kicsit sötétebbek és ropogósabbak lettek. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése