2015. március 28., szombat

Kacsapörkölt


A héten Legkisebbikemnek olyan ötlete támadt, hogy főzzünk valamilyen pörköltet. Nem voltam ellene a gondolatnak, hát szétnéztem a mélyhűtőben, miből készülhetne. Találtam is egy csomag alsó-felső combot, az hogy milyen állatból származik elmosódott a zacskón. Mikró olvasztó fokozatán gyorsan kiolvasztottam a húst, közben összevágtam a hagymát-zöldpaprikát a pörkölt alaphoz és meg is dinszteltem, hogy haladjak a főzéssel. Aztán kivettem a csomagot a mikróból, és csak akkor láttam, hogy kettévágott kacsacombok vannak benne, 4-4 kisebb alsó-felső comb. Még szerencse, hogy nem voltak zsírosak a húsok. Gyorsan megmostam és a pörkölt alapra tettem őket. Sóztam, megszórtam csípős fűszerpaprikával, elkevertem és felöntöttem kevés forró vízzel. Lezártam a Zepter gyorsfőző fedőt és szokásos jelzések után 15 percig főztem a kacsapörköltet, aztán félrehúztam és hagytam magától visszaesni a főzőpálcát.
Amíg elkészült a pörkölt megtisztítottam néhány krumplit, és kockára vágva, pici só és víz hozzáadásával megfőztem. 
Még soha nem készítettem kacsából pörköltet, kíváncsian fogtunk hozzá, de örömmel tapasztaltuk, hogy nagyon finom. Kenyérrel tunkoltuk a szaftját, és fokhagymás uborkát (vecsési savanyúság) ettünk hozzá. Kétszer is jóllaktunk belőle a héten.  Kár, hogy Apa már nem ehetett velünk belőle :(
Hozzávalók: 
1 fej felaprított hagyma, kevés hegyes-csípős paprika összevágva, 1 teáskanál kókuszzsír, vagy kevés olaj,  4-4 kacsa felső és alsó comb, 1 csapott fehér műa.kanál só, 2-3 fehér kanál  csípős fűszerpaprika, löttyintésnyi 100%-os paradicsomlé, kb. 4 dl forró víz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése