2017. május 7., vasárnap

2017. 18. heti menü

Ezeket ettük a héten:


Hétfő, május 1.:
Reggeli: Tojáskrém pirítóson zöldségekkel
Ebéd: sült virsli  ketchuppal, mustárral, kenyérrel - néhány szeletke füstölt szalonna kiolvasztott zsírján sült a bécsi virsli

Tojáskrém pirítóson zöldségekkel
(4 db keményre főzött tojás, 2 púpos evőkanál margarin, 1 evőkanál tejföl, 1 db felszeletelt zöldhagyma, só, bors ízlés szerint - a felsorolt anyagok botmixerrel simára keverve)

Kedd:
Ropogós bőrű natúr sültcsirke törtkrumplival, majonézes-tejfölös-citromos tavaszi salátával


Szerda:
Paprikás krumpli nokedlivel, csípős békéscsabai kolbászkarikákkal és virslivel, csípős csalamádéval.
Ahogy Apuci imádta, sok nokedlivel, sűrű bő lére eresztve, a csípős kolbász mellett 3 szál majálisról megmaradt sűrűn beirdalt virslivel

Csütörtök, május 4.:
Legkisebbikem 31. szülinapja volt.  Szerencsére épp szabadnapos volt, így jó napnak indult, sajnos végül nem sikerült a legjobban. Az idén nem főztünk, pizzát szeretett volna a szülinapjára, hát azt rendeltünk kedvenc pizzériánkból. Az isteni pizzát vörös, vagy fehérborral öblítettük le. 
Viszont a csokitorta, amit az alkalomra sütöttem, életem legrosszabb csokitortája volt, ezért a kukában landolt. Bocsi Kisfiam, - de azért így utólag is kívánom, hogy Isten éltessen sokáig jó egészségben, legyen nagyon boldog az életed.

kép a Google-ról
Péntek:
A tegnapi tortakudarc után egy egyszerű, de nagyon csokis-narancsos muffint sütöttem, hogy legyen valami csokis édesség. Az Unokákkal sütött muffint  - 15 dkg margarin, 15 dkg cukor, 2 db tojás, 3 púpos evőkanál baracklekvár, 15 dkg liszt, fél csomag sütőpor, 5 dkg keserű kakaópor, 5 dkg felaprított étcsoki, - turbóztam fel 1 narancs reszelt héjával, a narancs kicsavart levével, 1 kupica narancsszörppel, és 5 dkg kandírozott narancshéjjal. 12 szilikon forma és 3 kávéscsésze lett tele a masszával, 25 percig sütöttem.


Vacsorára mire Legkisebbikem végzett a munkával, csirke farrészekből főztem tüzes pörköltet, titkos adalékanyag az előző napi pizzához kapott csípős szósz volt, ami új dimenzióba emelte ezt az egyszerű ételt a kakukkfüves-oregánós-csípős ízhatásával. Mellé krumplit főztem és csalamádéval tálaltam, a sűrű szaftot kenyérrel tunkoltuk. Isteni volt. 
Szombat:
Tejszínes brokkolikrémleves pirított kenyérkockákkal


Krumplis lángos tejföllel-sajttal-fokhagymával vagy lekvárral - a tegnapi főtt krumpli maradékának felhasználásával



Vasárnap:
Húsleves csigatésztával, gyorsfőző fedővel
Levesben főtt húsok fűszeresen átsütve krumplipürével. Késve ebédeltünk, a kapkodásban elfelejtettem fényképezni.

Anyák napja alkalmából sok boldogságot kívánok minden Édesanyának, Nagymamának, Dédmamának.
Innen is millió puszit küldök Anyukámnak és Párom Édesanyjának!

kép a Google-ról

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése