2013. október 6., vasárnap

Debreceni aprópecsenye csirkemellből

Volt itthon két egész (csontos-bőrös) csirkemellem. Mivel tegnap nem használtam fel a chilihez, ma ebből készült ebéd. Lebőröztem, kifiléztem. A csontokból és a négy vékony közép részből tárkonyos citromos csirkeragulevest főztem gyorsfőző fedővel. 
(A csirke mellcsontjait, és a kockára vágott 4 mellközepet karikára vágott zöldségekkel - 2 sárgarépa, 1 petrezselyemgyökér és kb. 1/4 zellergumó- , 1 apróra vágott kisebb hagymával, fél citrommal, egy csokor petrezselyemzölddel, 15 dkg mirelit borsóval 2,5 liter forró vízben, csapott fehér kanál sóval, 2 fehér kanál ételízesítővel és teáskanálnyi tárkonnyal főni tettem. Szokásos jelzések után 7 percig főztem, aztán visszahűtöttem a fazekat. Kidobtam a levesből a fél citromot és a petrezselyemzöldet, amire a leves habja kicsapódott. A levest újra felforraltam, és tejfölös habarással (1,5-2 dl hideg víz, 2,5 evőkanál rétes liszt, 4 púpos evőkanál tejföl összeturmixolva) behabartam. Amíg a leves főtt, kis fazékban fél liter vízben, amit fél csapott kanál sóval ízesítettem, megfőztem 8 dkg 8 tojásos karika tésztát, a végén ezt is leszűrtem, a leveshez adtam, összeforraltam és máris tálaltam.)


A többi húst vékony csíkokra vágtam. Az egyik mellet készítettem el ebédre kettőnknek, Apának és nekem, mert a fiúk együtt elmentek horgászni, majd csak valamikor késő délután jönnek haza, akkorra ugyanígy elkészítem a másik mellből nekik is frissen ugyanezt az ételt - persze az is lehet, hogy Legnagyobbikom és Barátnője át sem jönnek, majd látjuk... 
Ez a debreceni aprópecsenye nagyon ízlett mindkettőnknek, Apa azt mondta, hogy ízesebb még a brassói aprópecsenyénél is, és minden nap megenné háromszor :)!! Bátran ajánlom mindenkinek kipróbálásra, mert tényleg nagyon finom, és nagyon gyorsan elkészül!
a serpenyőben
Hozzávalók 2-3 személyre: kb. 15 dkg szép húsos kolozsvári szalonna vékony csíkokra vágva, 1-2 evőkanál olaj, 1 nagyobb csirkemell filéje szintén vékony csíkokra szelve, egy Lidl-s debreceni kolbász csomag fele - 3 db, hosszában kettévágva és vékonyra szelve, nagyon csapott fehér kanál só, kevés bors, 1 kávéskanál fokhagyma granulátum (ill. mindhárom ízlés szerint), 2 evőkanál csípős ketchup, 4 nagyobb kockára vágott krumpliból készült sültkrumpli.
Pici olajon megpirítottam a vékony csíkokra vágott kolozsvári szalonnát. Amikor már barnulni kezdett, ráraktam a csíkozott csirkemell filét, fehéredésig sütöttem, közben sóztam, borsoztam, és fokhagyma granulátummal is ízesítettem. Ezután következett a debreceni. Addig sütöttem, míg teljesen zsírjára sült. Hogy az íze még kerekebb legyen, két evőkanál csípős ketchuppal is ízesítettem, majd rászedtem a frissen sült krumplit, azzal is sütöttem 1-2 percig és már el is készült.

Utóirat:
Az este sütött adagot is lefényképeztem, ugyanolyan mennyiségben voltak benne hozzávalók, mint a délben leírtban. Persze csak a serpenyőben lévő ételről készültek képek, először csak a húsos részről, aztán krumplival összekeverve is. Legkisebbikemnek és Barátnőjének is nagyon bejött :). Sajna Legnagyobbikomék nem jöttek át, így Ők kimaradtak a kóstolás lehetőségéből :(.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése