2013. október 8., kedd

Szalonnás rántotta

Tudom, hogy sokan felszisszennek, hogy ilyen egészségtelen reggelivel kezdjük a napot..., de olyan finom!! És amikor az embernek amúgy nincs kedve kikelni az ágyból, ennek gondolata igazán nagy segítség :). Előtte ébresztőnek egy finom kávé, utána egy forró narancsos rooibos tea, hát indulhat jobban a nap?
Lehet, hogy leírni sem kellene, olyan egyszerű az elkészítése, de azért mégis megteszem. 
Kiolvasztottam néhány szeletke 2-3 mm vékonyra szelt sima füstölt kenyérszalonnát - közben 1x megfordítottam. Amikor már sok zsír kisült belőle kistányérra szedtem a pörcöket, a zsiradék nagy részét csészébe kanalaztam, (jó lesz túrós csuszához, vagy egyéb olyan ételhez, amihez illik a füstölt zsír). Sóval elhabartam a tojásokat, ráöntöttem a forró zsiradékra, majd állandó keverés mellett inkább lágy, mint kemény rántottává sütöttem - ez szinte egy-két pillanat alatt megvolt - azonnal tányérokra szedtem, tetejére raktam a kisült pörcöket, megszórtuk chiliporral és kész. 
Végül forró teával leöblítettük, és indulhat a nap :D!! 

2 megjegyzés: