2013. október 13., vasárnap

Mátrai borzaska rápirított sajttal




A Feminán olvastam valamelyik nap az "igazi mátrai borzaska" receptjét, kedvet kaptam hozzá, ezért az lett a vasárnapi ebédünk. Egyszer már készítettem mátrai borzas szeletet, de akkor a nagy kapkodásban csak fokhagymás tejfölt tettünk rá, a reszelt sajtról teljesen elfelejtkeztem. Most megcsináltam a Feminásat, és csak egyet rontottam el, mégpedig, hogy rizst csináltam köretnek mert nem volt kedvem krumplit pucolni. Legközelebb nem leszek lusta, mert sültkrumplival még finomabb lett volna ez az amúgy nagyon finom fogás. 
Most csak 6 szelet csirkemellet sütöttem meg, mert a fiúk megint horgásznak - csakúgy, mint tegnap. Ennyi húshoz két krumplit reszeltem le kislyukú (citromhéj vagy sajt) reszelőn. Ehhez adtam két darab M-mes tojást, 3  evőkanál rétes lisztet, kb. 1/3 fehér kanál sót, és jól elkevertem. A besózott, lisztbe mártott hússzeleteket ebben a sűrű masszában megforgattam és nem túl gyors tűzön sütöttem meg forró olajban. A megsült hússzeleteket a mikró crisp-grill táljára szedtem
A mikró grill fokozatát kb. 6 perc alatt előforrósítottam, aztán a húsokat megkentem fokhagymás tejföllel (fél pohár nagypoharas 20 %-os tejföl, pici só, préselt fokhagyma vagy fokhagyma granulátum), megszórtam reszelt trappista sajttal,
és a mikró grill fokozatán szép pirosra sütöttem. (Grillező híján forró sütőben is a húsra lehet pirítani a sajtot.)



Kevés ételízesítővel és sóval ízesített vízben megfőztem 2 főzőtasak rizst, amikor a tasakok megteltek a duzzadt rizsszemekkel alaposan lecsepegtettem, majd tálra borítottam, villával átkevertem, és kicsit megsóztam, mert nem volt elég sós. Kávés csészébe nyomkodtam, majd tányérokra borítottam, úgy tálaltam a mátrai borzaskával. 
A csirkemellek csontjából megint levest főztem gyorsfőző fedővel a szokásos módon, most eperszalag tésztát főztem bele. Mert ha nincs leves, akkor nem teljes az ebéd - legalábbis nekünk idősebbeknek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése