2013. szeptember 26., csütörtök

Sültcsirke hagymás krumplival, párolt káposztával


Csirkéhez talán még soha nem ettem párolt káposztát, de ma ilyen ötletem támadt. Leginkább azért, mert mostanában lényegesen kevesebb zöldséget ettünk, mint korábban, ezért vettem egy fej káposztát, ami már néhány napja várta, hogy elkészítsem. A nagy darabokra vágott (két szárny, két comb egyben, farhát egyben, mell egyben) csirkét nem fűszereztem mással csak sóval, sütőpapírral bélelt mély tepsire raktam, aztán a 200 fokra állított sütőbe toltam, és lefedés nélkül sütöttem készre. Sápadtabb volt, mint fűszerezve szokott, de a bőre mégis hihetetlenül ropogós volt. Hústűvel megszúrtam az egyben sült mellett, nem buggyant ki belőle semmilyen lé, ezért késznek gondoltam, de szeletelés után néhány percre csak visszatettem a sütőbe, mert kicsit nyersnek tűnt.
Amíg sült a csirke, egy fél fej káposztát szép vékonyra szeltem, sóval és őrölt borssal picit megpergettem és állni hagytam pár percig amíg megnedvesedett, aztán kevés olajat aláöntve pirítani kezdtem. Amikor már kapott némi színt, 2 dl vizet öntöttem alá és nagy lángon forraltam. Amikor elpárolgott alóla a víz, és újra pirulni kezdett, megint öntöttem alá 2 dl vizet. Amikorra az is elpárolgott, már éppen elég puhának éreztem a káposztát, így ízesítettem 3-4 evőkanál 10 %-os ecettel és fél kávéskanálnyi folyékony édesítőszerrel, (ill. ízlés szerint), összeforraltam és már kész is volt a párolt káposzta. 
A hagymás krumplit szokásos, többször leírt módon készítettem, a sóval megfőzött krumplira 1 kisebb fej apróra vágott hagymát dinszteltem kevés olajon, őrölt borssal megszórva. 
Nem is gondoltam hogy ez az egyszerű étel ilyen finom lesz és ekkora sikert arat. Érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése