2014. november 2., vasárnap

Brassói aprópecsenye sertéslapockából - gyorsfőző fedővel, tepsis krumpli vele sült fasírttal




Lazítós délelőttöt tartottam ma, nem kapkodtam az ebédkészítéssel. Inkább megnézegettem a blogon az unokákról megosztott posztokat, a legelsőtől a legutolsóig, így nyomon követhettem milyen gyorsan megnőttek.
Tehettem ezt azért, mert jó előre eldöntöttem mi lesz az ebéd, és egy részét már tegnapelőtt előkészítettem, meg persze nem is választottam túl bonyolult fogásokat. 
Tegnapelőtt délután főztem egy nagy fazék húsos-húsgombócos káposztát, ahogy Apa szereti - csülökkel, körömmel, füllel, lapockával, kolbászhús ízesítésű gombócokkal. Kicsit soknak találtam a húst bele, ezért pontosan 66 dkg sertéslapockát félretettem gondosan összevágva, már akkor kigondoltam, hogy brassóit fogok készíteni belőle. A darált húsnak is eltettem felét, 50 dkg-ot, amiből fasírtot képzeltem el, mert arra meg én vagyok már egy ideje ráéhezve. Persze kellett valami leves is, hát kivettem a mélyhűtőből egy kis csomagocskát, amiben 10 db csirkeszárnyközép, meg 4-4 kacsa szív és zúza volt szépen összevágva - ebből lett a vasárnapi húsleves (nem készült róla kép).
10 után, mikor Apa hazaért a teniszből és megkávéztunk, nekifogtam a főzésnek. 
- Először a brassói húst tettem oda. Zepter sütés szabályai szerint előmelegítettem a legkisebb gyorsfőző fedővel használható lábast, vízpróba után beletettem a feldarabolt húst és addig sütöttem, míg minden darabka teljesen kifehéredett. Ekkor ráraktam 5 gerezd finomra vágott fokhagymát, 2-3 evőkanál olajat, egy csapott fehér kanál sót és jó alaposan megborsoztam, majd ráöntöttem egy kis kávéscsésze vizet. A lábast lezártam gyorsfőző fedővel és szokásos jelzések után 25 percig főztem. Akkor kiengedtem a gőzt a lábasból és zsírjára sütöttem a húst. Mire zsírjára sült, szinte szétesett, úgyhogy legközelebb 20 perc is elég lesz azt hiszem. 
- Amíg a hús főtt, előkészítettem a levest. A szintén gyorsfőző fedővel használható 5,8 literes fazékba tettem a kis kosarat, bele a megmosott húsokat és megtisztított, feldarabolt zöldségeket (1-1 nagy szál sárgarépa és petrezselyemgyökér, kis darab paszternák, fél fej hagyma, darabka hegyes erős paprika, 1 köteg petrezselyem és zeller zöld a mélyhűtőből), felöntöttem 2,8 liter forró vízzel, tettem bele 1 fehér kanál sót és másfél fehér kanál ételízesítőt, őrölt borsot majd a tűzhelyre tettem, hogy felforrjon. 
- 12 dkg zsemlekenyeret beáztattam kevés langyos vízbe a fasírt készítéshez, 
- utána megpucoltam a krumplit a tepsis krumplihoz, majd felszeleteltem és sütőpapírral bélelt tepsire terítettem (a sütőpapírt megolajoztam kicsit előtte). Sertéssült fűszerkeverékemmel megszórtam és néhány csepp olajjal is meglocsoltam. 
- Közben a gyorsfőző fedőt áttettem a brassói húsról a levesre, amit szokásos jelzések után 7 percig főztem, aztán hagytam kicsit pihenni a fedő alatt. 
- Kicsavartam a kenyeret, és összeállítottam a fasírt masszát. (A kicsavart kenyér, a darált hús és 1 db tojás súlya összesen 92 dkg volt, ehhez tettem 2 fehér kanál ételízesítőt, fél-fél kávéskanál őrölt borsot és őrölt köményt, 1 kávéskanál csiliport, 2-3 kávéskanál fokhagyma granulátumot és ezt alaposan összegyúrtam.) A masszából 10 db fasírtot készítettem, amiket a tepsibe terített fűszeres krumpli tetejére helyeztem és betoltam a sütőbe 250 fokra és légkeverésre sülni. 
- Ezután újabb adag krumplit tisztítottam, amit kockára vágtam és a Zepter krumpli sütés módszerével megsütöttem. Sárga krumpli volt, amit a Tescoban vettem, nem tudom miért, teljesen szétment az olajban. 
- Amíg a krumpli sült, cérnametéltet főztem sóval-zeller és petrezselyemzölddel és hegyes erős psprika darabbal ízesített vízben. Mikor elkészült a  zöld köteget és a zöldpaprika darabot kihalásztam belőle és rászűrtem a levest. 
- A sültkrumplit rászedtem a fokhagymás-borsos sült lapockára, kicsit megsóztam, fűszereztem őrölt borssal és fokhagyma granulátummal, összekevertem és már tálalhattam is. 
3/4 12-kor már ebédeltünk, mert Apa már nagyon éhes volt. 
- Míg ettük a levest, a fasírtokat megforgattam a sütőben, hogy az alsó oldaluk is szép pirosra süljön. 
Leves után a brassói következett, utána pedig aki akarta még megkóstolhatta a közben elkészült tepsis krumplit fasírttal. Mindenki elégedett volt, mert finom lett a kaja, én meg boldog voltam, hogy aránylag gyorsan három fogásos ebédet tudtam az asztalra tenni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése