2016. február 17., szerda

Majdnem krumplinudli leves, spenót bundáskenyérrel



A tegnapi ebéd köretéből maradt ki egy kis tál margarinos törtkrumpli (18 dkg). Ezt használtam fel a mai leves betétjeként szolgáló krumplis tésztához. 
A leves hozzávalói:
2-3 evőkanál olaj, 1 kis fej vöröshagyma egészen apró kockákra vágva, 1-1 sárgarépa és petrezselyemgyökér vékonyra szelve, pici darab zöldpaprika, só és/vagy ételízesítő ízlés szerint, 1,5 fehér műanyag kanál fűszerpaprika, 2 l forró víz, petrezselyemzöld (nekem csak szárított volt itthon)
A levesbetéthez: 
18 dkg áttört krumpli, 1 db M-es tojás, kb. 20 dkg rétes liszt
Az összevágott hagymát és zöldségeket kevés olajon megdinszteltem, félrehúztam, megpaprikáztam, és felöntöttem forró vízzel. Fűszereztem és fedő alatt takarékon főztem, míg a zöldségek megfőttek és előkészítettem a levesbe való tésztát.
Az áttört krumplihoz adtam a tojást és a lisztet, összegyúrtam, 4 részre osztottam. Mindegyik részt vékony hengerré hengergettem és lisztbe mártott késsel feldaraboltam, mint nudlinak kellene, de nem volt kedvem megsodorni, hát úgy ahogy volt belefőztem a levesbe. Még pár percig főztem lefedve, kikapcsolt főzőlapon. Finom leves lett, mint a krumpligombóc leves, csak a tészta formája lett más.

Második fogás ma spenót volt, mirelit leveles spenótból, bundás kenyérrel.
A másfél csomag mirelit leveles spenótot (kb. 65 dkg) felengedtettem, kevés margarinon párolni kezdtem pici fokhagyma granulátummal, sóval. Amikor  az összes levét elfőtte, rántást készítettem 3 evőkanál lisztből és ugyanannyi olajból (szinte száraz rántás lett), a spenóthoz adtam, jól elkevertem és felöntöttem 1 liter tejjel. Amikor felforrt, botmixerrel pürésítettem, sóval és fokhagyma granulátummal ízesítettem még és kb. 1 dl tejszínnel finomítottam. Isteni lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése