2016. február 29., hétfő

Csirkemell és karfiol fish and chips bundában, zöldborsós rizzsel


Gyönyörű karfiolt vettem a hét végén, abból készült ez a finomság. És hogy ne csak zöldség legyen, a csirkemellfilé-közép darabokat is ebben a jó sűrű masszában megmártva sütöttem meg mindannyiunk örömére. A hús finom omlós és szaftos maradt a Hugh Fearnley-Whittingstal által kitalált nagyon ropogós bundában, amit már  régebben  ITT  leírtam, de azért most is leírom.  

Hozzávalók: 120 gr (rétes) liszt, 1-2 csipet só, fél csomag sütőpor, kb. 200 gr (!) jéghideg sör

(Végül két adag panírt kellett készíteni, mert a 8 db csirkemell közép meg a 12 db karfiolrózsa bepanírozására nem volt elég az eredeti receptben leírt mennyiség. A végén kimaradt egy kis massza, azt csak úgy magában sütöttem meg, és az is nagyon finom lett.) 

A karfiolrózsákat előzőleg karfiollevesben megfőztem, aztán alaposan leitattam róluk a levest, picit megpergettem sóval, lisztbe és a masszába mártottam és forró olajban szép pirosra sütöttem.

A csirkemellfilé közepeket is megsóztam,  két réteg folpack között kicsit megütögettem az öklömmel, majd szintén lisztbe és a masszába mártva forró olajban azokat is megsütöttem.
Mindent konyhai törlővel bélelt tálra szedtem, hogy a felesleges olaj leitatódjék.  

Zöldborsós rizst készítettem köretnek, amihez kevés olajon megdinszteltem egy kisebb fej felaprított hagymát, ráraktam kb. fél csomag (200-250 gr) zsenge mirelit borsót, amikor átforrósodott, 2 főzőtasakból a paraboiled rizst (250 gr), felöntöttem kb 6 dl forró vízzel ízesítettem ételízesítővel (helyette só is használható), őrölt borssal, szárított petrezselyemzölddel és fedő alatt, takarékon 20 perc alatt készre főztem.  Friss petrezselyemzölddel még finomabb lett volna, de nekem most csak szárított volt itthon.


2 megjegyzés: