2016. február 1., hétfő

Tejfölös-borsos gombamártás


Az elmúlt évben eléggé elhanyagoltam a gombát, mint alapanyagot, mert Legkisebbikem mindig lebeszélt, amikor venni akartam. Megnéztem, tavaly összesen 3 gombás bejegyzés született, az egyik még Apa halála előtt, a másik kettő meg, mikor Legnagyobbikom sárga gévagombát hozott májusban. Lehet, hogy azért néhányszor főztem valami gombásat, de valószínű csak Középsőmnek meg magamnak, de nem volt kedvem a blogban megörökíteni. Ez a tejfölös-borsos gombamártás is szerepel már a blogon, pl. ITT,  de ez olyan finom volt, hogy úgy gondoltam legalább képben megújrázom. 

Hozzávalók: 
2-3 evőkanál olaj, 1 kis fej felaprított hagyma, 4 nagy csiperke gomba (kalapjáról a bőrt lehúztam, tönk végét levágtam és nagyon vékonyan felszeleteltem), 3/4-1 csapott fehér műa. kanál ételízesítő, vagy só ízlés szerint, őrölt bors ízlés szerint,  1 evőkanál rétes liszt, kb. 3 dl víz, kb. 1 dl tejszín, 3 púpos evőkanál 20 %-os tejföl

Hozzá most durum mese tésztát főztem Zepter módszerrel, forrás után az edényt lefedtem, elzártam a tűzhelyet, és 1x-2x megkeverve további hőközlés nélkül hagytam a tésztát saját gőzében megpuhulni kb. 10 perc alatt. 

Legkisebbikem és Barátnője sem maradnak étel nélkül, tegnapról maradt csirkeleves és rántott malackaraj, estére csak néhány krumplit kell sütni mellé, vagy egy kis zöldséges rizst főzni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése