2016. február 10., szerda

Zöldborsós-tejszínes csirkemell rizzsel


A mélyhűtőből egy gyönyörű nagy csirkemell filét vettem ki, meg egy zacskó zsenge zöldborsót, ezek felhasználásával készült ez az étel. 

Hozzávalók: 
1 szép nagy csirkemellfilé, 1 fej felaprított hagyma, 25 dkg mirelit zöldborsó, 1 evőkanál olaj, 1,5 fehér műa. kanál ételízesítő, őrölt bors és szárított petrezselyemzöld ízlés szerint, 2,5 dl forró víz, 0,5 dl hideg víz, 1 púpos kávéskanál étkezési keményítő, 1 dl 30 %-os tejszín.

1,5 liter forró víz, 1,5 csapott fehér műa. kanál só, 3 főzőtasak paraboiled rizs. 

A csirkemellfilét kockákra vágtam, a hagymát felaprítottam. A Zepter serpenyőmet felforrósítottam, vízpróbával ellenőriztem. Amikor a vízcseppek szétgurultak mint a higany, beletettem a kockára vágott húst és vártam, míg az edény elengedi, addig sütöttem így, míg minden oldala először kifehéredett, aztán enyhén pirulni kezdett.


Akkor ráraktam a felaprított hagymát, a mirelit borsót,


olajat, ételízesítőt, őrölt borsot és szárított petrezselyemzöldet, 2,5 dl forró vizet, 


átkevertem és lefedve újraforrásig főztem legnagyobb fokozaton, akkor kikapcsoltam a tűzhelyet és 18 percig így pároltam az ételt. 


Akkor 1-2 percre bekapcsoltam a tűzhelyet, hogy intenzíven forrjon az étel, majd összekevertem a keményítőt hideg vízzel és a húshoz adtam, végül a tejszínt is belekevertem és további 2 percig az újra kikapcsolt tűzhelyen hagytam kicsit besűrűsödni. 

A rizshez felforraltam a vizet, sóztam, és beleengedtem a három főzőtasakot. A konyhai órát 20 percre állítottam, a tűzhelyet takarékra vettem, úgy főtt meg szép lassan a rizs. Mire elkészült a tasakok tele lettek. Óvatosan kiszedtem a tasakokat a fedőre, alaposan lecsepegtettem, aztán tálba öntöttem a rizst és az elkészült zöldborsós-tejszínes csirkemell köreteként tálaltam. Isteni ebéd volt!!


2 megjegyzés: